Vinterland

Nu är det helt underbart ute. Det faller små små snöflingor och träden är täckta med ett vitt täcke, det ger mig faktiskt lite extra energi till plugg :) December är en sån underbar månad tycker jag!
Idag har det inte hänt så mycket spännande, Jonas har jobbat som vanligt och jag o Neo hade tänkt vara hemma, men sedan fick vi sms av en kompis som skulle till förskolan så vi begav oss dit i snövädret, såg ut som blöta katter när vi väl var framme. Det var mysigt att komma dit en sväng, vi har inte varit dit på över en vecka nu så Neo njöt i fulla drag av at få åka rutchkana och träffa Farmor lite!
Sen när vi gick hem somnade Neo i vanligt ordning och sov 2 timmar, jag fick faktiskt lite skolarbete gjort så att vi kunde gå ut tillsammans alla tre sen Jonas slutat jobba.
Vi tog oss en promenad till mormor, det tar ju sin lilla tid när Neo också ska gå, men vi vill låta honom göra det för han tycker det är så himla kul han lyser upp i hela ansiktet när han får gå ut på äventyr på egna ben.
När vi kom dit släppte vi ut hundarna lite och mös lite i snöträdgården, Jonas skottade lite så att pappa Rolf skulle slippa det när han kom hem, vilken underbar kille man har! Helt klart den bästa på alla sätt!
Saknar honom lite nu ikväll faktiskt, han är och tränar. Jag hade bara velat ligga i soffan och kramats och se på film med tända ljus, men vi får ta det i morgon, kanske ett glas vin med...
Nu ska jag försöka skriva färdigt några labbar jag har kvar så har jag bara två arbeten och ett prov, sen efter nästa vecka har ja faktiskt lite lov. Jag har ju saker kvar som ska in i Januari, men det är ju ingen direkt panik.
Pratade med Jossan nyss med, ingen bebis ännu vi längtar nu här hemma i Bollnäs vill se vad det är för liten kusin till Neo som kommer. Vi vet ju att det är en kille så det tar ju bort lite av spänningen, men det ska bli kul att se vem han är lik och allt sånt och hur stor han är :)
Hann med lite shopping idag med föresten, hittade äntligen en tomtedress som var tvådelad till Neo, inte den roligaste kanske men det var den enda som fanns i hela stan, så i morrn ska ja försöka mej på att fota julkorten för i år :) Lite sent ute som vanligt men dom hinner komma fram ändå, hittade en pyjamas och ett par barbabyxor ja inte kunde låta bli också..

Det var nog allt för ikväll nu ska ja pendla mellan bioenergi och Tyskland efter murens fall. Svårt att kombinera dessa då de ligger så långt från varandra man bara kan komma :)




Julmys i mormors och morfars trädgård




Fina byxor



Barbapyjamas



Får åka med pappa i snöskyffeln :)




Leker min sin bästa vän



Mysigt rödrosig efter en busstund i snön



Äter korv med Killian





Fick sedan syn på att mormor hade kakor på bordet



Dom bara måste han ju ha :)

Kommentarer
Postat av: stina

så himla gulligt!

ååå barba blir man kär eller? älskar allt me barba!!

måste styra upp julkort jag med, vi har ju knäppt lite kort som du såg, ska bli mys att göra riktiga julkort i år o skicka med lilltomten på!

vilka bra killar du o jag fått!!! tänk att allt blev så bra till slut! :)

kramkram

2008-12-05 @ 09:03:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0