2 ordsmeningar?

Så underbart att det är helg snart igen! :) Veckorna går fort och sommaren närmar sig med stormsteg! Underbart! MEN vi fick reda på nått som var mindre roligt i skolan häromdagen, vi ska alltså ha TRE tentor innan den 5:e Juni nu, salstentor? Tycker det låter helt absurt, men det är väl bara att bita i antar jag, det är ju första terminen som är värst, antar att det är för att sålla bort dom som inte klarar av det eller inte är intresserade antar jag...

Fick ett glädjande besked idag!! Jonas ska börja jobba skift nu, vilket innebär att Neo bara behöver vara hos dagmamman några dagar varannan vecka! :) Det tycker jag känns kanon, även om vi inte kunde haft en bättre dagmamma än den vi har, så är det ju alltid bäst att vara med mamma & pappa eller hur??

Måste bara tala om för er nått gulligt, igår när Jonas och Neo lekte så gav han Pappa en leksak och sa: Pappa här :) Han lät som en liten vuxen männsika, otroligt! Annars är det mycket små ord hit och dit bara och da da da, men det kanske börjar komma lite mer 2-ords meningar nu då??

Vad är det föresten som har hänt med vår underbara VÅR?? I morse var det riktig vinter ute nästan, nu är det en aning varmare men inte alls lika som det var i påsk. Det kanske blir lite bad på AQuarena i helgen ändå, om det ändå inte ska bli någon sol!

Idag har ja donat lite hemma, bytt gardiner, dammat, och klippt lite på mina blomster, tycker om att dona när det är lite halvmulet ute, mysigt på nått sätt :)




Nyfixad pelargon



Köksfönstret



Hittade min fina vattenkanna på balkongen, den hade börjat tappa färgen av att ha stått ute hela vintern, men jag tycker den blev snyggare?? :)



Ni bara MÅSTE köpa det här skurmedlet, luktar gudomligt! Syrén :) Eller är det bara jag som har torkmani?



VEM orkar bädda VARJE dag innan jobb/skola?? :) INTE Jag alla fall!

Kommentarer
Postat av: Frida

Haha vi bäddar aldrig! :) Har hört att kvalster trivs bättre då ;)



Hehe ja, jag tror att de sätter nivån väääldigt lågt. De barn som inte klarar av de där grejerna behöver man nog kanske träna lite med!

2009-04-16 @ 18:34:44
URL: http://fofroridoda.blogg.se/
Postat av: Ida

Åh vad fin vattenkannan var! Tycker absolut väder och vind gjort sitt jobb! Ni har det verkligen fint! Lycka till med tentorna, se det som att ni slipper en ensam gigantisk. Så hade vi och det var riktigt jobbigt!

Kram Ida

2009-04-16 @ 18:49:04
URL: http://imary.blogg.se/
Postat av: Åsa

gillade vattenkannan, den har absolut blivit snyggare :D angående ert "stökiga" sovrum, så där ser vårat ut när det är riktigt snyggt! :S

vad plugggar du får något?

HA det bra vi ses på mammagalan!

2009-04-22 @ 22:30:21
URL: http://www.busandebarn.sse

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0