Sjukvårdsrådgivningen är ett skämt...

Jag tog tag i saken och ringde rådgivningen idag, jag orkar inte ha såhär ont i huvudet och ögonen längre alltså! Vad tror ni dom säger? Ta alvedon???? Hur kan deras svar på allt vara detsamma? Att dom inte ens tänker undersöka om det är bihåleinflammation, usch och fy säger jag bara! Det tar ju på hela allmäntillståndet att gå och ha såhär ont hela dagarna! Och gå på alvedon är väl inte så hälsosamt heller? det är fjärde eller femte dagen nu som jag går på alvedon för att ens orka vara upprätt...

Idag har vi alla fall varit ute på lite äventyr hela familjen :) Det var riktigt längesedan vi båda var lediga några timmar tillsammans på en vardag! Vi var till öppna förskolan, där var rätt så tomt, det var vi och Sussi o Albin som var där. Jag tyckte faktiskt det var rätt skönt :) Så vi var där o lekte o snackade med Sussi en stund, sen åkte vi ner på rytmik på folkets hus, Neo tyckte väl mest det var roligt med alla saker runt omkring han, typ sopskyffel som han älskar. Han blev lite arg på mig när han inte fick städa. Sen fick han ju syn på en bebis så då skulle han sitta och titta på den :) Han älskar verkligen bebisar och är så fascinerad utav dom.
Efter det gick vi till mormor en sväng, hälsade på en snabbis bara, Neo var så trött så trött. Ingen middagssovning idag, jag sa till Jonas i morse att ska han behöva sova middag när han sover cirka 14 timmar per natt, men han måste verkligen det ändå, han orkar inte. Han somnade nu halv sex, helt stendöd med vällingen halvdrucken i ena handen låg han när ja tittade till honom, skruttisen då!

Mäklaren ringde idag och talade om att det var vi och en till som var intresserade, men den andra hade inget klart med banken ännu så vi måste vänta tills det ärklart innnan det händer nått. Men jag skulle helst se att det blev nått klart innan den sista ja, annars kommer ju vi att åka på dubbla boendekostnader, och det vill man ju helst slippa, man kan ju göra annat skoj för 7000 tycker vi :) Är det konstigt att ringa och säga det till mäklaren??

Nu blir det lite One Tree Hill för mig sen ska jag sova, orkar nog inte se Gossip idag, kan ju vara bra att han nått mys till i morgon med, om vi inte ska bo på Björktjära då vill säga, svärföräldrarna ska åka ner till Göteborg, så vi tänkte bo där medans dom e borta. MYS!

Och om du läser idag Gudfar Tobias så GRATTIS på födelsedagen! Det kommer en present nästa vecka med posten :) Kramar från oss här hemma!








Jonas o söta Albin :)



Lägger på begäran ut kannan igen :)

Kommentarer
Postat av: hanna

hej gumman... jag vet precis hur det känns. för jävligt ont me bihåleinflammation. Men snyt dej så mkt du kan så inte snoret åker in i huvudet! o ta näsdroppar!! Sen kan man ligga under en värmelampa, det är underbart för då släpper det liksom!!! hoppas du blir bättre snart!! puss

2009-04-28 @ 19:07:14
URL: http://hkarolina.bloggsida.se
Postat av: hanna

det är en fyra... hemnet linköping ekkällan 940 000kr. Vi ska renovera köket o resten också!!! =) Men nu är det ingen annan intresserad o vårt bud ligger högst på 995000kr=) jag är nervööööös! får reda på besked imorn... Puss

2009-04-28 @ 19:15:28
URL: http://hkarolina.bloggsida.se
Postat av: Linda

Hej babe!

Vilka grannar, du får glo tillbaka, haha!

Men nä, vi har liksom väggar på vår balkong + ingen mitt emot oss. Det är ett stort träd och en väg emellan. Men kan man inte fixa nån typ av lina då som man sätter fast gardiner/draperier på? Du som är så händig, du får klura ut nåt.

2009-04-28 @ 21:09:49
URL: http://lindakabilmanordqvist.blogg.se/
Postat av: Caroline

Jadu, sjukvårdsrådgivningen är oftast inget att hurra för. Beror helt på vem man får prata med. Men ring HC och få det undersökt tycker jag! Jag hade bihåle när jag var gravid och jag vet hur fruktansvärt ont det gör!



Den blev jättefin kannan!! Vad duktig du är.

2009-04-29 @ 08:47:25
URL: http://carolinelycklig.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0