Underbar!

Måndag igen! Helgerna går fort! Och inte hann jag med allt som jag skulle heller i vanlig ordning :) Men men det kommeren helg till snart som tur är!
Idag har vi varit i Gävle hela dagen, först hade vi föreläsning, Immunologi. Sedan efter det hade vi HLR utbildning. Morgonen började väl kanske inte så jättebra! Jag vaknade av att jag hörde dörrklockan ringa, han tänka. VEM ringer på nu, sen såg jag till min förtvivlan vad klockan var, jag hade försovit mig, för tydligen så ställer min mobil alarm på endast ett speciellt datum, och det var inställt på den 28:e, vad hände med dom gamla hederliga? Hursomhelst var dom jätte söta och åkte o köpte en kaffe till mig medans jag slängde på mig nå kläder..
Väl framme väntade en rätt lång föreläsning, men inte så svår som jag hade trott. Fast det kanske blir värre när man väl sätter sig i det i morgon på semiariet....
Vi åkte ner på stan en snabbis på lunchen och ja köpte ett par shorts oc en t shirt till Neo, man har ju inte så mycket sommarkläder i storlek 92, det är ju mest tjocktröjor och långbyxor...



Bilderna tagna från HM..

Vi kom hem från Gävle strax före fem, då gick jag till mamma och hämtade skrutten, Jonas har ju börjat jobba kväll nu varannan vecka, vilket innebär att Neo får vara hemma varannan vecka :) Underbart! Neo och jag har mest myst och busat sen vi kom hem, han satt med mig en stund och pluggade med, han var så go han ville göra som jag gjorde, jag försökte nämligen natta honom i växasängen, satte mig och pluggade, trodde först att han somnade för det var så tyst, han brukar annars prata en stund med sina djur :) Men han hade väl fullt upp att klättra ner för sängen antar jag för efter 10 minuter cirka kom han tassandes och kramade mamma :) GOFIS! Sen satt han med mig när jag skrev, han ville skriva lika som mamma gjorde så han fick en penna och sitt block.
Han orkade inte så lång stund, han blev för trött, tror han somnade på 30 sekunder när jag la honom, i sängen igen, dock i spjälisen denna gången. Det känns som vi får försöka vänja in honom i växasängen en kväll när båda är hemma :)



Nu är sängen målad, men som ni ser inte tassarna på den :) Vi ska göra den nån dag här :)



Ännu flera pelargoner har flyttat in hos oss :)



Hjälper mamma plugga :)





Denna ska flytta ut på balkongen, ska köpa några söta blommor att ha där i mitten i zink krukor :)


Kommentarer
Postat av: Caroline

Vad fin den blev! Vill också ha ;)



Jasså, du var i min hemstad idag! Vart bor ni annars då?



Zink-krukor är ju så fint! Och vilket vackert gammalt fat. Tror vi har lite lika smak.

2009-04-27 @ 22:27:38
URL: http://carolinelycklig.blogg.se/
Postat av: Anonym

men vilken fin säng! blev ju super!! kunde han ha tröjan?? hoppas du piggar på dig å vi ses imorn! kram magdalena

2009-04-27 @ 22:37:56
Postat av: Anna-Maria

Tack Magdalena! Har insett att jag nog måste till HC i morrn efter sem. Det går verkligen inte över... Mamma trodde jag hade bihåle sa hon, men men..

Jag har inte hunnit prova tröjan ännu tänkte dom får göra det grabbarna i morrn :)

Passade solhatten??

Kram

2009-04-27 @ 22:59:30
URL: http://mammaannamaria.blogg.se/
Postat av: Caroline

Ja, visst var det ett fynd! Blev överlycklig när jag såg dom.



Jag skulle nog ha ruggat upp färgen liite bara med sandpapper, bara så att nya färgen sätter sig bättre. Men rugga lite försiktigt på ytan bara, det räcker. Färgen som jag använder är av märket Beckers, halvmatt aqua lackfärg, svanenmärkt :) Inga gifter i, så man behöver inte oroa sig för att de små ska andas in den heller. Jag använder färgen antikvit, men tycker jag är bättre än den kritvita.



Jahaa! Vad smart :) Nej, jag såg inte vattenkannan, ska titta nu. Det måste jag testa nästa vinter!

2009-04-28 @ 07:10:07
URL: http://carolinelycklig.blogg.se/
Postat av: Caroline

Nej jag hittar inte kannan :( du får nog ta och lägga upp den igen!!



Ja, ibland kan man göra en del fynd, men man måste åka runt på olika ställen förr att hitta guldkornen. Det finns 2 Röda korset, Handelskompaniet, loppisar, Myrorna mm mm.



Tack detsamma!

2009-04-28 @ 08:30:13
URL: http://carolinelycklig.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0