Vilken underbar dag!

Vad mycket man hinner med när man vaknar tidigt, det är nästan, fast bara nästan man önskar att Neo vaknade så tidigt varje dag. För när klockan var åtta hade jag hunnit med att ge Neo frukost tvätta honom, klätt honom, druckit kaffe, dammat, damsugit, torkat golven o gjort mig klar. KLockan 10 kom svärmor o hämtade upp mig och vi åkte på Antik och samlarmässa. Dom hade väldigt mycket fint faktistkt! Vi hann med en sväng på loppis med, letar förbrilt köksmöbler som jag kan renovera och göra fina, men det går ju inte att hitta några med potential i Bollnäs på loppis.
Medans vi var iväg hade Jonas och Neo varit o tvättat bilen och handlat lite matsäck o fika. Vi tog då med oss fika ut till Långnäs och där var vi o lekte en bra stund. Men vet ni vad som hände innan vi kommit iväg? Termosen med kaffe läckte ju förstås, och det rann ut kaffe i hissen så det var ju bara att åka upp igen och torka av allting och packa om. Men vet ni vad granntanten säger??? För hissen han ju hon trycka ner innan vi hann torka upp så jag hör henne skrika nerifrån våningen under oss: Har ni kissat i hissen?? Ja men visst har vi väl det hade jag lust att skrika tillbaka, hon sa sedan: Ni måste ju torka upp, då kunde jag inte hålla tyst så då skrek ja tillbaka: JA men vi hann inte för det var nån som var så ivrig att trycka ner hissen, då blev hon minsann tyst. Men alltså hur kan man fråga nått sånt då????

Efter lekparken, där Neo för övrigt hittade sig en liten kompis som var kanske 5-6 år, som gärna ville ta hand om honom där o leka, hon sa till mig: Vi blev liksom kompisar vi två :) Så sött!! Dom poade på dom två alla fall och när Mormor kom så kollade han på tjejen och sa, Däääääj och pekade på mormor, precis som att han ville visa att nu kom min mormor :)
Aja alla fall efter att vi varit där åkte vi till mormor och började på att måla Neos växa säng, vi hann bara med ett lager så det andra får vi göra i morgon, vi grillade även där, det blev fläskfilé, så nu står magen åt alla hörn. Neo ligger just nu i säng och konfererar med sin vovve. Det gör han alltid, vår nattning går till som följer: Neo får välling som han själv dricker i sängen, antingen somnar han på stört eller så ligger han och filosoferar och pratar med gosedjuren, sen somnar han rätt vad det är. Han är aldrig ledsen eller säger emot, han blir mest arg om vi däremot skulle få för oss att gå in :) Sötnosen våran! Men som jag sa till Jossan, att det kan ju däremot bli jättesvårt för oss sedan att natta honom i en växasäng, när man inte får vara med honom liksom, utan han vill ju somna ensam. Och ligger han då i en växasäng är det kanske ganska så stor risk att han bara kliver ur sängen :) Aja det problemet får vi ta då i så fall, nu står ju sängen på tork och väntar på en andra strykning med penseln :)
Nu väntar lite Robinsson snart och soffmys, sen blir det en tiiiidig kväll för mig, inte van att hoppa upp klockan sex, för jag la mig ju inte jätte tidigt igår eftersom skrutten brukar sova till nio...

Lite bilder från dagen:







Neo promenerar iväg med sin "kompis" Svårt att se men hans mössa sticker upp nånstans där :)



Sängen före målningen...



Jonas förbereder med färgen :)


Kommentarer
Postat av: stina

neo lille neo, sötis.

gud va härligt de låter att måla o dona! tycker det va så himla fint me din kartongblomma, vart fixar man sånna kartonger??

puss

2009-04-26 @ 14:01:59
Postat av: Caroline

Åh, men vilken fin växasäng! En sådan har jag tänkt att ha sen när vår Simon blir stor nog. Ser så många fina på blocket lite då och då.



Mysig blogg förresten :)

2009-04-26 @ 15:09:43
URL: http://carolinelycklig.blogg.se/
Postat av: Frida

Men vilken fin säng! Kommer bli kanon när den är vit :) Har ni matt eller blank färg? Går kanten en bit över madrassen eller går den längs med? Den vi har köpt går en bit över, jag tycker det var himla svårt att hitta sängar som gjorde det. Dom som säljs på IKEA tex, går kanten längs med madrassen, och då trillar dom ju ur!

Det ser ut att vara bra bredd på den, vår är 60 och det tycker jag egentligen är för litet... Men hon kanske kan ha den ett stund iaf. Den kostade 150:- så det är väl inte katastrof om den inte blir använd alls heller :)

2009-04-26 @ 20:05:51
URL: http://fofroridoda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0