Pigga & Krya!

Idag är det feberfritt här! Neo ä pigg som en mört! :) inte undra på det kanske, han sov 14 timmar drygt i ett sprut i natt, och åt en brakfrukost när han vaknade!
Vi var till farbro doktorn med honom i Måndags, för han blev så tungandad. Doktorn sa att han har en kraftig luftrörsinfektion. Som kommer av ett virus, som orsakade diarrén. Skönt att det inte var magsjuka också. Han tyckte vi skulle ge Neo Molipect, vi sa att vi försökt men utan nått vidare resultat. Så vi försökte igen och igen när vi kom hem, han kräks av den för han tycker den är så äcklig, tillslut gav vi honom med lite vatten i en mugg, han kände på en gång att det var hostmedicin i, och blev sedan skeptisk mot vatten med. Han sa att han skulle skriva ut någonting annat, starkare om det verkligen inte gick, men lite har han fått i sig dom gångerna vi försökt och hostan har faktiskt gett med sig, inatt har ja inte hört honom hosta en enda gång, nu på morgonen har det också varit lugnare..
He he han är ju rolig å, det gick hur bra som helst när doktorn skulle undersöka honom, han satt jättesnällt och sa ingenting, likaså när de skulle sticka honom i fingret, MEN dom satte på honom ett plåster på fingret blev det liv i luckan, han hatar verkligen plåter? Konstigt!???!? Brukar inte barn gilla att få plåster med söta figurer på?

Men det blir ingen vaccination idag tror jag, doktorn sa att bara han var feberfri så var det ingen fara, men frågan är om det är värt att utsätta honom för det nu, när det finns en ny chans för vaccination nästa Onsdag..
Vi tänkte ta och bege oss ut i det underbara vädret en stund, frågan är bara vad jag ska ha på mig? Jackan går inte igen över magen nu, och det ser väldigt kallt ut... Bök o stök, nått får vi nog ordna...

Sjuk lite plutt påväg till farbro doktorn!


Kommentarer
Postat av: Frida

Vilken tur att jag gick in här och läste! Vi tänkte vaccinera Signe idag men hon är snorig, så jag ringde Margit imorse, men de verkar haft fullt upp för hon har inte ringt tillbaka. Jag ville veta om det var ok att vaccinera om de var förkylda. Och det verkar det ju vara :)

2009-12-02 @ 12:59:07
URL: http://fofroridoda.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag brukar blanda Mollipect med coca till min Alma som är 2,5. Då går det går i :-)



Innan jag gjorde det kräktes hon oxå av medicinen.

2009-12-02 @ 19:45:08
URL: http://marranlarssons.blogspot.com
Postat av: Marie

Coca cola ska det ju stå i min förra kommentar :-)

2009-12-02 @ 19:46:24
Postat av: sofie

Ha Ha Noelle är oxå sur på plåster- kanske är deras ålder- dom förknippar det nog bara med AJ :0)

Ge han en krya på sig Kram*

2009-12-02 @ 20:59:21
Postat av: Marie

Haha, läste just din kommentar till mej :-))

Ingen fara, bara vanlig cocacola jag blandar det med hihi, hade ju varit för hemskt annars..



Hjärnan tänkte cola men skrev coca :-)

2009-12-02 @ 21:47:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0