Timing??

Nu är det sista seminariet avklarat och vi har gjort jullov! :) I morgon står hemmafix på schemat, rensa ur lite höstkläder för att göra rum åt vinterkläderna! Samt påbörja operation lekrum! Gästrummet får vänta lite till, det känns viktigare att få ordning på nedervåningen därvi är mest, inför julen och så!
Om en månad börjar vi en ny kurs, enligt en som läser sista året- roligaste men även den kursen med den största tentan på alla tre åren. Och kan ni gissa mina vänner när denna tenta är schemalagd? Fyra dagar innan beräknad förlossning, det var just fint tajmat av oss :) Så nu får vi hoppas att bebisen inte vill flytta ut några dagar innan, det vore lite snopet :P

Julstämningen börjar smått infinna sig nu tycker jag! Bara vi får lite ordning nu också då! Jag hittade och köpte den finaste granen häromdagen alla fall! Helt underbar! Så den ska kläs till helgen, och julgodiset skall bakas och lite andra förberedelser skall göras. Vi har påbörjat en liten tradition här hemma, att vi bjuder på julfrukost hemma hos oss på julaftonsmorgon, tredje året nu. I år kommer mina föräldrar, förhoppningsvis Jonas lillebror med sambo samt min systerdotter med familj :) Mysigt värre! Förra året gjorde vi en god saffranspankaka, väldigt omtyckt av stora som små, frågan är om man skall köra på den i år igen eller hitta på nått nytt spännande? Någon som har några tips? Caroline...??? :)
 
Nä nu är det dags att göra kväller med lilleman, vi har precis badat och nu slutar bolibompa. Sov gott alla!


Kommentarer
Postat av: Caroline

Jadu, snacka om tajming!



Haha kände mig träffad där :P Men nu fick jag lite prestationsångest ju. Men jag skulle nog satsa på en traditionell gröt frukost med tomtegröt och en mandel och kanske en skinkmacka till. Det går alltid hem på julaftonsmorgon! Eller så gör du din saffranspannkaka igen och gör det till en tradition!



Lät i alla fall som en jättemysig tradition :)

2009-12-18 @ 11:02:47
URL: http://carolinelycklig.blogg.se/
Postat av: Caroline

Sv: Den här räkningen var på 1600, på en månad! Och då använder vi bara luftvärmepump och eldar i kamin som uppvärmning. Någon eltjuv finns det allt, måste bara lista ut vilken! Golvvärmen i badrummet kanske? Men den måste vi ju ha, för annars blir det iskallt ju.



Vi får se vilken monsterräkning vi får nästa månad nu när det blev så kallt ute och elpriserna höjda till skyarna. I ett sånt här läge önskade man att man hade fast avtal. Vad har ni? Rörligt eller fast?

2009-12-18 @ 15:50:44
URL: http://carolinelycklig.blogg.se/
Postat av: Anna

HAHA vi har ockås startat den traditionen här hemma. 3dje året i år som vi har makens familj på frukost :-) Jag bakar eget bröd bla ett jätte poppis bananbröd sen är jag väldigt traditionsbunden med min risgrynsgröt den MÅSTE finnas på frukostbordet på julafton, julskinka vörtlimpa och senap (mammas hemmagjorda) sen för svärmors skull så finns det ägg och lite annat på lägg :-)



ÄLSKAR JULEN synd bara att det är så mycket man vill hinna innan ;-)



Håller föresten tummarna för att bebbe stannar tills efter jätte tentan :-)



Kramar

2009-12-18 @ 19:27:53
URL: http://www.familjenbrolin.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0