Vad nu då?

Fredag äntligen! Neo och jag ensamma mest hela helgen, Jonas jobbar och har match. Vilken dröm att ha en karl som är hemma på helgerna känner man ibland. Tror det känns så mest för att vi haft en jobbig natt. Neo vaknade vid 01.30 och skrek aj aj aaaaj, men när ja frågade verkade han inte ha ont någon stans, sedan var han smått hysterisk fram till klockan 04.. Jag somnar om cirka halv fem för att väckas av J;s alarm vid fem.. Hua ligen! 

Men vi ska inte klaga! Det kunde varit värre!! Jag tänker på alla barn kring jul, som har det jobbigt hemma med alkoholiserade föräldrar, skrämmande siffror visar att många barn har ångest inför julen och är oroliga! Så ska det inte behöva vara! Jag önskar att alla barn fick uppleva en riktig jul! Jag skänker en tanke till alla dessa sorgsna själar! Gör det ni med!!

Nu har ja precis lämnat av Neo hos dagmamman, tänkte åka upp på skolan och plugga, men det går inte känner jag. Igår när jag stod i duschen så small det till i ryggen och sedan dess har ja svårt att röra mig, fyra försök tog det innan jag fick in Neo i bilen i morse, jag kunde inte lyfta upp honom. Så nu ska jag försöka med alvedon och värmedyna, lägga mig på soffan och läsa lite lagar, försöka sammanfatta dom så gott det går! Det är ju så otroligt många paragrafer på varje! Jag beundrar dom som blir jurister :)

Här kommer ett samtal från i morse:

Mamma: Nu ska vi strax åka till Barbro
Neo: Neeej, Neo Killian, Mamma- Barbro

Han tyckte att han skulle åka till mormor och morfars hund och att jag skulle åka till Barbro! :) Jaa kanske det! :) Väl där blev han överlycklig att se sin kompis Albin, dom dansade o skuttade i hallen och körde runt med bilar självklart! Det är lycka i en mammas ögon!

Föresten, jag funderar att åka ut och hugga en julgran i helgen om det hinns med, eller är det för tidigt? Vad tycker ni?




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0