Nya tag...

Igår var vi ju på dagis hela dagen för att skola in Neo, vi kom vid åtta och gick hem vid tre. Och efter att ha varit med på alla rutiner under hela dagen så känner jag att det där var inget ställe för Neo. Jag tänker inte gå in på några detaljer just här men det kändes helt fel, magkänslan sa mig att detta är inte bra helt enkelt.
Så igår kväll ringde vi upp dagmamman och konfererade lite fram och tillbaka och kom fram till en superbra lösning. Jonas kan faktiskt lämna så tidigt som kvart i sex dom dagar som jag måste med tåget halv sju. Så då kan han bara köra dit honom innan jobbet. Perfekt!!! Vi vet ju både att Barbro är helt underbar och älskar barn! Får se nu då om vi får komma dit redan i morgon och börja skola in. Jonas har tagit ut komp i morgon så han är ledig. Jag ska ner till Gävle på examinations seminarie. Då kan ja slappna av och veta att dom har det bra :)
Det går ju faktiskt inte att lämna sitt barn på dagis för att sedan ha ont i magen hela dagen och fundera över om Neo mår bra och trivs när jag själ inte gjorde det liksom....
Ja ja nog om detta, vinter är det då här i alla fall, kallt som tusan. Vi har ändå varit ute och lekt en par timmar sen slocknade han som en sten när vi skulle gå hem.
Nu inväntar ja Jons och vi ska åka o kolla på en större lägenhet. Jag trivs verkligen jättebra i våran nu när vi har fått till det som vi vill, eller ja mer eller mindre då alla fall :)
Fast det känns lite sådär att åka och kolla på en lägenhet när vi ska lägga ett bud på ett hus till veckan, jag träffade killen som äger det huset på stan idag och han hade pratat med mäklaren och det var 10 styckna anmälda på visningen. Vi får hoppas att inte ALLA blir lika försälskade i huset som jag blev men risken är ju stor.... Ni får verkligen hålla tummarna för oss och huset! :)



Nyvaken skruttis ville kika på Teletubbies efter frukosten, helt såld på dom!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0