Pyssel och stök

Nu har vi påbörjat lite stök o bök inför flytten, igår rensade vi ur förrådet. Jisses vad grejer vi slängde. Skulle säkert kunnat få lite pengar för det om vi sålde det. Men vi orkar inte dona med sån :) He he för mycket möda egentligen! MEN det är ju bättre för miljön att sälja sakerna eller ge bort dom än att slänga. Men vi var tvugna att bli av med dom fort om vi ska kunna röja här uppe nått tag.
Sängen ska vi sälja iaf. Och ikväll kommer dom och hämtar den. Det blir skönt att kunna få in lite trams i sovrummet nu som vi inte riktigt har plats för nån annan stans. Vi kommer att få bor i lite av ett kaos tills flytten nu, men det gör mig inget faktiskt :)
Idag har vi varit ut till familjens gamla torp och kikat, jag hittade en hel del fina saker där faktiskt! Fick otroligt mycket barndomsminnen när jag var ut och kikade på mina gamla leksaker, hittade min älsklingsdocka Pär också, Neo lekte med Pär, körde runt honom i vagnen. Nått annat Neo uppskattade där var att mata kossorna som springer runt där. Han ville helst mata kalven men den var lite blyg. Tänk va konstigt egentligen att dom liksom känner på sig att dom är barn också på nått sätt :)

Nu ska vi skriva lite matlista för kommande veckan och sen dra och storhandla lite tänkte vi.. . Glömde ju att lägga ut vår matlista för förra veckan :) Jag är så dålig på att komma ihåg sånt, men denna veckan kommer en- Förhoppningsvis :)

Ja just det... Som jag nämt i tidigare inlägg så är jag förälskad i en tapet. Var till tapethandlaren eller vad man säger? Men dom kunde inte ta hem den, så nu är frågan? Ska vi beställa den från nätet eller hitta nån liknande? Jag vet ju av tidigare erfaranheter att färger skiljer sig hemskt när man kollar på en bild på datorn och hur den ser ut i verkligheten.. Ska lägga ut bild på den ikväll men nu är datorn sådär konstigt med popup fönster igen, NÅN som vet varför det blir så ibland????
Kommer lite bilder från dagen med....

Skickar en liten tanke till min kompis Hanna i Linköping som ännu inte fått sommarlov!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0