Hemma igen!

Nu är ja hemma igen efter en lång lång dag, från skolan direkt till Söderhamn för att köpa ny vagn, vi kikade lite i affärerna där med efter galonkläder, men hittade inga med fleecefoder. Endast vantar, han var totalt dyng sur när han hade lekt ute idag, så ja måste få tag i, inte nån som vet var d finnsi Bollnäs? Neo ville föresten inte åka hem idag när vi skulle hämta honom hos dagmamman, han blev jättearg när vi avbröt honom i snöskottning och vattenplask. Det måste ju vara ett tecken på att han stormtrivs där med dom andra barnen, och jag kan lungt plugga utan att ha dåligt samvete.
Det är inga som helst problem att lämna honom heller, vi hinner knappt klä av honom nu så ska han in o leka i lekrummet. SKÖNT!

Apropå ingenting, när vi var o badade i Söndags så var det en hemafrodit i omklädningsummet, ett barn i åtta nio års åldern. Vílken hemsk situatio det måste vara för barnet just att vara på ett badhus. För att inte tala om hur det ska vara i skolan? Ibland mår ja så illa när jag tänker på hur utsatta barn blir behandlade i skolan, mobbning och så... Nu VET jag ju inte med säkerhet att det var så i det här fallet, men jag kan bara tänka mig. Barn kan vara så elaka mot varandra... FY!! Jag ska lära Neo bättre :)

Nu ska jag kolla lite på den rätte för Rosing, det är så pinsamt hela situationen och hon är så pinsam och säger emot sig själv hela tiden! Nån som håller med? Det är underhållning för mig en dag efter tentaplugg!




Han myster verkligen i sin nya vagn!



Han satt och myste och ville INTE kliva ur :)

Kommentarer
Postat av: hanna

Ni är bara fööör söta!!

2009-03-17 @ 20:49:44
URL: http://hkarolina.bloggsida.se
Postat av: Frida

Men vilken kille du har hittat!! :) Jag undrar om Per ens skulle baka chokladbollar om jag bad honom...



Jo, vi ska testa det. Men idag var ingen bra dag att prova eftersom hon vaknade 5.20 :) Hon var trött igen redan före klockan 8...

2009-03-17 @ 21:04:36
URL: http://fofroridoda.blogg.se/
Postat av: Jossan

Varför köpa regnkläder med fleece... Det är snart sommar och då blir det för varmt. Köp vanliga som han kan ha över overallen... Funkar bra för oss och många andra =)

Ett litet tips bara =)

2009-03-18 @ 04:11:41
URL: http://mammajosefine.blogg.se/
Postat av: Frida

Regnställ med fleece finns på intersport vet jag iaf-



Visst har ni haft en Svea mössa till Neo? Hur var den? Också tunn? Ja, det är svårt det där med mössor...



Som längst har hon nog sovit till framåt sex utan att vakna tror jag. En period sov hon jättebra och vaknade inte förrän efter fem. Men det gick över... haha Sen har hon sånna här perioden då hon verkar drömma och vaknar flera gånger. Vi har ett gäng nappar i sängen, så om hon vill ha fatt i en napp brukar hon lyckas med det själv. Jag vore jättenöjd om jag fick sova åtminstonde fem timmar innan hon vaknade första gången :)

2009-03-18 @ 20:29:21
URL: http://fofroridoda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0