Nervsystemet...

Ännu en dag i studiernas tecken! Åkte upp till skolan i morse rätt tidigt sen har jag och vår lilla grupp suttit och försökt bena ut nervsystemet, vissa saknar klarnade för mig medans jag nästan tyckte vissa saker blev mera surrigt? Människokroppen är en riktigt invecklad historia, men samtitigt så fruktansvärt intressant hur allt verkligen kan fungera som det gör!
Efter skolan åkte vi till mamma där Neo var med moster Sussi och käkade lite, Neo åt massor som han även hade gjort till lunch, jag förstår inte hur han kan äta så mycket som han gör, jag önskar att jag också kunde göra det. Men icke, går upp ett kilo bara jag tittar på mat numera känns det som! Fast å andra sidan, skulle jag röra mig som han gör konstant hela dagarna så skulle jag nog inte heller bli en tjockis :)
Ikväll ska jag försöka sammanfatta lite seminarieuppgifter men först måste jag ta och damma av lite tror jag. Det är ett helsicke med mörka möbler, vi har ju en säng i svartbrunt trä, den drar åt sig så mycket damm så att den seriöst skulle behövas damma varje dag, riktigt varje dag blir det ju inte, men nästan...

Nu till någonting helt annat, är det någon läsare där ute som kan tipsa om nått bra recept? Dels på fläskfié som vi ska tillaga på Lördag då syster kommer på spel/vin middag. Och sen på någon god och relativt lättlagad mat som man kan laga på veckorna, vi har liksom börjat tröttna på det vi brukar laga och ingenting känns roligt i matväg längre, ni vet hur jag menar va? :) Det går liksom runt runt med samma mat men nu behöver vi ny inspiration!

Nu ska JAG bjuda på ett tips, vi har ju haft en kamp med denna tandborstning på Neo varje morgon och kväll, men så sa svärmor att när han är där brukar dom borsta med elektrisk och att han tycker det är roligt. Så idag gjorde jag slag i saken och köpte en elektrisk barntandborste, och tanborstningen ikväll gick galant. Känns ju helt underbart :)

En annan sak jag gjorde idag föresten var att jag var upp till svärmor och tog ett HB, det låg på 129 så min trötthet beror inte på nått sånt.. Det är väl bara vädret då antar jag, för Neo är ju tillbaka i sin 13 timmar/natt sovning nu så jag kan ju heller inte skylla på honom :)

Nu ska ja bjuda på lite bilder...



Perfekt! :) den spelar 20 melodier också!



Mina vackra blommor i vardagsrummet



Fin knoppar påväg att slå ut



Svårt att se men den är lite rosaaktig, underbart vacker!



Den här 22 tums skärmen sitter jag och bloggar på numera, helt underbart! Jonas 30-års present av min mor & far

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0