1+1=2

Solen skiner, fåglarna kvittrar, är det sommar? Jag tror och hoppas att sommaren har kommit nu! Det är helt underbart! Jag älskar alla årstider, till en viss gräns dock tycker vintern blir lite väl lång!
Dagen som denna: Skolan först med farmakologiföreläsning, trodde att: Detta är väl inget svårt vi har ju bara en gryg vecka till både sem. och tenta, MEN så fel jag hade igen.. Det verkar vara ganska maffigt det här med.. Men NU kan jag säga att detta är sista tentan!!

Vi har också hunnit med en liten tur på stan hela familjen där vi tog oss en glass o köpte nya sneakers till Neo, jättesöta är dom! Neo har tur han som har fått två par skor idag, morfar kom förbi med ett par sandaler med, dom var också supersöta! Han blev dock lite röd av dom efter ett tag så han får nog "gå in dom" lite först...
Vi tog oss en glass på stan också, skrutten är faktiskt inte så förtjust i glass, han tog en tugga sen var det bra, det tycker a känns skönt, bättre att han äter riktigt med mat istället, MEN glassförtjusningen kommer säkert med åren är jag rädd?
Neo fick även köra postbil på stan, det tyckte han var jättespännande, vi träffade en kille vi känner som delar ut post så Neo fick provsitta länge och väl, han fick även röra på spakarna och tuta... Och givetvis hade jag inte kameran med, det är sånna stunder man önskar att man hade den i väskan..

Ikväll har jag varit på möte på jobbet, och när jag kom hem var det dags för skrutten att sova, det var lite synd för det känns som att vi inte träffats så mycket idag! Men i morrn är en ny dag :)

Pottan har gått lika bra idag med, han fick sig några par kalsonger med som han sprungit omkring i, och så har han kommit och tagit mig i handen och gått med mig in på toaletten när det varit dags. Jonas sa att han hade gått på pottan på förmiddagen med, det är ju lite knivigare när man är "ute på" Då har vi ju ingen potta till hands och han kan ju inte säga: Mamma jag vill kissa heller så jag vet inte hur man gör?

Nu väntar lite film och lite fil o macka! Hoppas solen lyst på er med!

Kommentarer
Postat av: hanna

Hej vännen, ni är så duktiga som övar på pottan! =) Ja han är hemma nu men är upptagen me massa annat... post, räkningar, telefon, löner osv osv.. tråkigt. Men men.. Va gör man ?? Hoppas ni har det bra! Puss hjärtat!

2009-05-26 @ 19:25:47
URL: http://hkarolina.bloggsida.se
Postat av: Frida

Men gud, han är ju verkligen superduktig! När jag sa till Margit att vi hade tagit fram en potta skrattade hon lite och sa att vi inte skulle hoppas för mycket på den! Vid 2,5 år är det vanligast att de slutar med blöja, för då kan de börja kontrollera när de blir kissnödiga. Det är ju otroligt att Neo känner det redan nu!



Vi har dock inte satsat så hårt på pottan än, tycker det är ganska lämpligt med blöja :) Ikväll när Signe låg naken på skötbordet såg jag att hon tänkte bajsa, så jag testade att sätta henne både på toan och pottan, men hon ville bara upp. När hon fått på sig blöjan sprang hon iväg och ställde sig lite i skymundan innan hon började :) Haha Så vi får nog avvakta med pottan!

2009-05-26 @ 20:39:41
URL: http://fofroridoda.blogg.s

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0