Pee and poo

God afton!
Idag har ja blivit "gammel" moster åt lilla Meela :) sötsnöre, synd att dom bor i Göteborg för man vill ju träffa dom små liven! Måste planera in en trip för mig o Neo innan ja börjar jobba för då kommer man ju inte kunna åka ner när man bara är ledig varannan helg och endast två dagar, det är ju nästan bara restiden det!

I morse var Neoskrutten och klippte sig på salong man, det ni :) Han var jätteduktig och satt stilla när han fick nått att leka med, frisören var jätteduktig och hade förståelse för att huvudet flängde hit o dit då det var massa nytt att kika på, det blev jättebra, vi behöll lite längd men lippte ändå en rejäl bit, det som fick mig att verkligen gå och klippa honom då vi dragit på det ett tag var att det var en mamma som kallade Neo för henne igår flera flera gånger när vi var o kollade på tapeter :) Han ska ha lite längre busigt hår men man måste ju ändå sköta det liksom, han har ju så söta lockar å den rackarn....!

I övrig då? Har varit till Gävle idag igen, där vi lärt oss och ta diverse odlingar såsom hals o näsa... Det är nu det börjar bli roligt när man får lära sig nått praktiskt liksom. Nog för att det är väldigt intressant att läsa om hur allt funkar också, för det är en HEL del man inte tänker på till vardags, om ändå man var lite insatt innan så har vi lärt oss en hel massa!!!!!!
Väl hemkommen från Gävle väntade lasagne och besök av svärföräldrarna, Neo och farfar var minsann och kissade på pottan, sen efter en stund började han peka sig åt dom nedre regionerna så vi hämtade pottan, och mycket riktigt han bajsade. Sen pekade han igen och sen mot badrummet, vad vill han nu då tänkte vi, han pekade igen o igen, och då var det ju dags igen men det trodde ju inte vi så det kom lite på golvet och lite i pottan den gången :) Stora killen!

Han har börjat med två andra saker med, det är att om man frågar honom någonting så säger han Mmm o låter helt lycklig och så nickar han. Och om han inte instämmer då blir det, Näääee :) Sömnen är tilbaka i normal rytm igen och det känns ju underbart, för efter att ha fått varit upp en gång per natt i cirka tre nätter blir ja helt död, jag är fortfarande dötrött. Jag kräver så mycket sömn! Jag skulle nog kunna sova 12 timmar per natt om ja fick alltså, nån mer som känner som jag?

Natt natt på er, en bild på nya frisyren kommer i morgon, vi har inte haft tid att fota idag... Och tapettips välkomnas varmt! Till ett vitt kök...

Kommentarer
Postat av: Caroline

Tyvärr så tänkte jag behålla de två köksbord jag har. Köpte ni inte det ni hittade på Blocket då?

Tycker absolut du ska besöka Indiska, det finns så mycket fint där så man blir helt galen och får massa vill-ha-begär.

2009-05-07 @ 08:50:59
URL: http://carolinelycklig.blogg.se/
Postat av: Caroline

Vilken tur att jag hann före då! ;) Fick ner det ett par hundralappar också, så det blev inte så farligt dyrt ändå.



Vårat matsalsbod är ovalt, Liatorp från IKEA. Tycker att det är snyggt med ett bord med runda former istället för fyrkantigt som de flesta.







2009-05-07 @ 10:38:36
URL: http://carolinelycklig.blogg.se/
Postat av: Frida

Hehe vad gulligt :)

2009-05-07 @ 17:29:04
URL: http://fofroridoda.blogg.se/
Postat av: Anonym

Ja tårna är allt för roliga =)



Vad duktig sötnosen är =)



Ja jag kunde kolla på OTH... varför har det inte funkat för dig då?

2009-05-07 @ 18:55:20
URL: http://mammajosefine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0