SOMMAR

Hörde precis på nyheterna att de temperaturer som varit under April månad räknas inte som vår utan som sommar! Undebart hörrni!
Tänkte försöka summera Valborg och helgen lite. Valborgsmässoafton började ju med att jag var till mäklaren och skrev kontrakt på huset, med en övertrött Neo som försökte underhålla oss, samtitigt som mäklaren försökte läsa upp kontraktet för oss, vid en tidpunkt så kollade han på mäklaren när hon satt och pratade och så stoppade han in fingrarna i örnen, han tyckte hon skulle vara tyst. Jag hade lite svårt att hålla mig för skratt då faktiskt och så även hon som sålde huset till oss :) Sköning.

Efter att Jonas slutade jobba på Torsdagen så packade vi ihop oss och åkte till Björktjära, där grillade vi lite på kvällen med Jonas lillebror och hans tjej, det ble fläskfile och klyftpotatis. Jag hade tänkt ta mig en cider för att fira husköpet men rätt va det var när v höll på o laga maten så började jag kräkas.. Antagligen för att jag inte ätit nått på hela dagen och sen tagit penicillin på det. Så jag drack Cola. Lika gott det! :)
Vi sov över på Björktjära för Jonas föräldrar är bortresta, så vi har just kommit hem därifrån faktiskt, så underbar helg har det vari. På Fredagen kom Andreas och Albin förbi på dagen och vi åt lunch ute i solen. Sen när dom gick hem somnade Neo och Jonas ute på altanen, jag passade på att sola lite.. Men OJ vad solen är stark för idag är jag helt sönderbränd. Tyckte inte jag satt så länge ändå?
Sen igår kväll kom Andreas och Albin tillbaka, då hade dom med sig mamma Sussi också, och vi åt tacos allihopa ute på altanen, Neo hade svårt att somna igår kväll, dels för att dom var där OCH han har nämligen lärt sig klättra ur resesängen som Jonas föräldrar har, trodde det var omöjöigt ja, men icke. För när jag skulle kika till honom igår en stund efter han hade fått sin välling så hade han klättrat ur :) Skruttisen!

Idag har vi varit till Järvsö o kikat lite i en affär där. Jonas fyndade sig en DC jacka och ja fick mig en kjol. Sen har vi varit till mamma en sväng o hälsat på. Neo har lärt sig att säga: Min mamma i helgen :) Det är nog det sötaste jag hört :)

Näe ni nu är det dags för lite slapp och Robinsson, jag är fortfarande inte frisk än och har ont, tio dagar ska jag äta pencillinen, och sen förhoppningsvis är jag väl människa igen?
Nu hoppas vi väl på att Christian åker ut ikväll???



Neo & kompisen Albin



Sötsnöre



Bus på Björktjära





Trött pappa



Trött son :)

Kommentarer
Postat av: Cissi

Är det kanske en till bebis på gång hihi;) (eftersom du kräkts)

2009-05-02 @ 20:45:29
URL: http://cillaz.blogg.se/
Postat av: Caroline

Jodå, jag försöker ta det lugnt, min hud är så känslig så jag måste för att inte bränna sönder mig.

Åh, den tidningen är verkligen inspirerande! Kan tänka mig att det är fina tapeter. Vi har bara två fondväggar med tapet och det är en mönstrad i sovrummet (som du kanske sett på bloggen), och en gråspräcklig i ett garderobsrum/hall. Resterande väggar är vita.

2009-05-02 @ 21:51:08
URL: http://carolinelycklig.blogg.se/
Postat av: Ida

Så härligt med värmen! Brände mig också igår, låg bara i en timme, det trodde jag aldrig! Hoppas du hade en trevlig valborg, min var lite annorlunda men väldigt trevlig :) Grattis till huset! Kram Ida

2009-05-03 @ 10:37:06
URL: http://imary.blogg.se/
Postat av: hanna

va har ni valt... kollade på den nu skrev om på boråstapeter.. va det den vita med svarta blommor som va ganska svaga... eller har jag fel? vad hade du mer kollat på?? va tror du om det jag valt då?? puss

2009-05-03 @ 18:33:56
URL: http://hkarolina.bloggsida.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0