Tentaångest=Gravid?

Det slog mig just att den här ångesten som innfinner sig dagarna innan tentan ger mig samma "symptom" som när jag var gravid, det vill säga: Toktorka överallt, damsuga, fixa,dona, plantera :) Och det är precis vad jag har gjort ikväll.
Jag övervintrade några pelargoner från förra sommaren, och nu har dom börjat blomma igen och fått knoppar, så jag tänkte att det är dags att dom får ny jord och större kruka, och dom ser redan ut att må mycket bättre :)
Neo sov i godan ro när jag damsög lägenheten, det är inte mycket som väcker honom, det roligaste av allt var när han sov sig genom förloppet när dom faktiskt fällde ett STORT träd precis utanör hans sovrumsfönster, jag vaknade med ett ryck och trodde att det hade hänt nått allvarligt för det small nått otroligt.. Det där har han fått från sin far :) Jag vaknar om nån skulle tappa en nål på golvet tror jag, på gott och ont...



Förbereder plantering



Dom trivs bäst i lerkrukor



Kolla så fin den är!



Med knopp och allt





Nu vet jag dock inte vad ja ska sätta i den härfina krukan med hjärtan på :) Några förslag?



Tände lite ljus i sovrummet, mys!

Kommentarer
Postat av: Frida

Jag hade hoppats att vi skulle slippa ta sånna nätter :) Mest för hennes skull. Tänk om hon faktiskt är hungrig? Fram till de är 18 månader kan man få räkna med att ge dom mat på natten har jag hört. Och Margit på bvc har inte sagt nåt om att hon tycker det är dags att göra nåt åt det. Hon tror det kommer av sig själv snart.



Hon hade ju två nätter för en månad sedan kanske då hon sov till efter sju utan att vakna, så jag hoppas det är på gång... Vi ska testa gröt på kvällen och se om hon sover bättre på det.



Ja, det är nästan så jag hoppas att ert nästa barn blir vaken mest hela tiden ;)

2009-05-14 @ 20:59:37
URL: http://fofroridoda.blogg.se/
Postat av: Bodil

Vad duktig du är! Jag borde också ta tag i det där, mina pelargoner är skitsura på mig nu.

2009-05-15 @ 10:37:28
URL: http://enmynta.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0