Halva tiden!

Jajamen, nu har halva tiden av VFU:n gått. Det känns rätt skönt faktiskt, nu vill ja tillbaka till skolan! Saknar alla dom andra i klassen med nu! Och jag får så mycket mera tid att vara hemma med Neo också när ja pluggar, det är verkligen ultimat att plugga när man har barn! :)

Idag ska vi påbörja gästrummet, jag har en känsla av att det kommer att bli kanon!!! Kanske slutar med att jag flyttar in där istället!

Neo o jag ska snart till o provbaka choklad cupcakes till tvåårs kalaset som stundar! Det kan nog hända att vi smakar på dom till eftermiddagsfika! Underbart! Annars leker vi kiosk för fullt här hemma, Neo tycker det är jättekul, med leksaksmaten som han fick när han fyllde ett :)


Dessa ska vi baka, fast med nå roligt strössel på istället för rosor. Känns mer passande på kalas!



Vi frågade Neo igår om han ville ha en bebis, och det ville han, vi frågade också om han ville mata och byta blöja på den och det ville han också. Sen frågade vi om den fick sova i samma rum som honom, men de fick den INTE :)
Kan knappt fatta att halva tiden av graviditeten har gått nu! Jag är i vecka 21. Tiden fram till jul nu kommer nog att gå fort för det händer så mycket, sen är det nyår och allt det där och lite födelsedagar i Januari. Sen är det bara Februari kvar, den 3:e Mars är den beräknad att komma till oss!

Jag har faktiskt börjat inse att jag är livrädd inför förlossningen, även om våran förlossning var helt magisk en av de bästa upplevelser jag någonsin haft, så går det inte att komma ifrån det faktum att det gjorde så fruktansvärt ont, ja det går faktiskt inte att beskriva för någon som inte har upplevt det hur ont det gör. Och i skrivandets stund så kan ja inte komma ihåg riktigt hur ont det faktistk gjorde, och det skrämmer mig!
Men jag vill absolut inte bli snittad heller! Det känns som att då har man inte kämpat fram den lille heller på nått vis :) En liten genväg på nått sätt!
Det är bara att hoppas på att allt kommer att gå bra, och om det blir som dom säger att andra förlossningen tar halva tiden så kommer att ta drygt tre timmar, varav en timme är bilfärden till Gävle...

En annan sak jag är nervös över är om det skulle sätta igång när jag är i Gävle i skolan, och Jonas inte finns på plats! Då är det tur jag har underbara klasskompisar som finns där! Och även min barndomskompis, hon jobbar i Gävle då och då, isåfall får hon släppa allt o följa med mig tills Jonas kommer :)

Oj nu blev det mycket pladder om förlossning här... Men men! Det är vad som finns  mina tankar! Nu ropar Neo att han ska på pottan, bäst ja springer!


Kommentarer
Postat av: sofie

Nästan så jag hoppas det händer när du är på skolan o jag i Gävle! Det vore en ära att få uppleva det med dig! Puss

2009-10-17 @ 17:24:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0