12 par skor, behövs verkligen inte!

Äntligen har vi fått lite användning för Neos alla skor! Min pappa brukar åka till Zimbabwe med jobbet ibland, sist så hade han träffat en liten pojke i Neos ålder som han blev väldigt förtjust i. Dom berättade att sandalerna han hade på sig var han så stolt över, han hade fått dom av ett par svenskar. Nu hade pappa pratat med en kvinna där nere som talat om att pojken hade tappat ena sandalen på ett "flyktingflak" alltså när dom skulle transporteras någonstans på ett trångt flak. Nu hade pappa fått en adress dit han kunde skicka någonting till pojken. Då kommer ju Nått av Neos par skor till anvädning med! Underbart! Jag ska även rensa ur lite kläder! Även om det är kläder han fortfarande kan ha så kommer dom att bli mer uppskattade av den lilla pojken, och faktum är att vi kan faktiskt köpa nya till Neo om det är så! Den här pojken har inga möjligheter överhuvudtaget att köpa sig någonting! Ååå vad glad han ska bli! :)
Det gör ont i själen att så många faktiskt har det som honom! Jag skulle verkligen vilja åka dit, och överlämna leksaker och annat!

Har ni möjlighet att förbättra någons liv så gör det tycker jag! Man kan inte hjälpa alla, men alla kan hjälpa någon!

Kommentarer
Postat av: J

Tycker jag att du gör helt rätt i istället för att låta de ligga uppe på vinden och skräpa.

2009-09-18 @ 20:36:58
URL: http://mammajosefine.blogg.se/
Postat av: Jenny Lundin

Vad glad jag blir när det finns människor som ni!!Blev jätte rörd när jag läste vad du skrev på bloggen.Ni är ju GULD värda!!Kram

2009-09-18 @ 22:10:26
Postat av: ewa

Oh vad bra av er:) ja jag håller med man kan hjälpa till på många olika sätt!! Själv är vi stödfamilj åt en kille han har hunnit blivit 5år:)

2009-09-19 @ 11:50:01
URL: http://ewawiklund.blogg.se/
Postat av: Frida

Jättefint gjort, och du har helt rätt! Vi i västvärlden som har det så bra borde alla ta oss en funderare och tänka mer på de i nöd!

2009-09-19 @ 14:33:20
URL: http://fofroridoda.blogg.se/
Postat av: Anonym

Så fint! Sitter här å lyssnar på Lasse w nya skiva å läste ditt inlägg, tårarna bränner i mina ögon. Vad lycklig den lilla gossen å hans föräldrar ska bli. Jag har hur mycket som helst som ligger här på hög, sej till om pojken behöver mer så skänker jag gärna!!

2009-09-19 @ 15:38:05
URL: http://marranlarssons.blogspot.com
Postat av: Marie

"säg" ska det ju vara å inte "sej" som jag skrivit i min tidigare kommentar haha, det är ju en fisk ;-)

2009-09-19 @ 15:43:10
Postat av: Caroline

Om bara fler tänkte som er. Verkligen jättefint gjort!

2009-09-20 @ 18:29:37
URL: http://carolinelycklig.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0