Slut på det roliga!

Vi har fått massor gjort idag vilket känns helt underbart! Putsat alla fönster på nedervåningen, storstädat hela huset samt röjt ut allt skräp som stod i Stells blivande rum. Nu skall det påbörjas att göra det lite fint, när vi finner tiden och orken men vi är en bit påväg alla fall :)
Trist att vädret inte ser nått vidare ut för veckan som kommer! Men så är det! Kunde varit värre! :)
Nu är det dags att gå upp och sova, sa precis till Jonas att det är märkligt att Stella faktiskt inte varit vaken en enda natt sen hon föddes, om än hon ätit maaaassor med gånger vissa nätter så har hon alltid somnat om efter matning. Hur kan dom små förstå att det är natt? Ja minns att vi var förundrade över det fram tills Neo var cirka ett år också :) I natt hoppas ja på att få sova lite, så ni kan väl hålla era tummar för mig? Igår sov Stella lite drygt sex timmar innan hon vaknade för mat. dock vill hon slå upp sina blå redan vid sex tiden, vilket ja kan tycka är lite väl tidigt :)
I morgon ska vi vara hemma barnen och jag, hoppas på lite sol så Neo kan få vara ute i sandlådan och cykla lite!
Lite nyfiken på er läsare, hur hanterar ni trots? :) Är det inte svårt att hålla humöret uppe vissa gånger, apropå ingenting då!

Kommentarer
Postat av: Marie

Här är det härliga trotstider, både för 5-åringen(tidig 6-årstrots..) och den blivande 3-åringen. Inte så mycket att göra åt, förutom att vara konsekvent. Jag brukar hålla dom i famnen medans dom får ett sånt där utbrott och tillslut mjuknar kroppen och det ebbar ut i gråt. Så sitter vi så tills det är bra. Jag tror på närhet och beröring.



Men vissa dagar vill jag rymma hemifrån, om jag ska vara helt ärlig :-) Speciellt dom dagarna jag själv är supertrött efter jobbet. Men på nåt vis verkar det som man alltid har en liten reserv att ta till.



Hoppas allt går bra med 2-barnslivet. Du har SÅ söta småttingar!

2010-04-19 @ 10:18:13
URL: http://marranlarssons.blogspot.com
Postat av: Marie

Almas trots är väl det typiska som brukar komma vid 2,5-3 år. Ska bestämma, mamma får inte klä på pappa ska! Nej, inte en hel kall korv, en halv!

Lägger sej på golvet när vi ska hem från dagis...vill inte åka vagn...kastar hårda dinosaurier i huvet på storebror..springer ifrån oss. Äter sällan av allt på tallriken, bestämmer sej för bara kött eller bara potatis.. Ja, listan kan göras lång haha! Men det var väl några exempel...känns nåt igen ? ;-)



Axel hade nog mer agressiva utbrott vid sin 3-års trots än vad Alma har. Sånna får han nu igen och då håller jag i honom. Läste det nånstans och testade å det funkar riktgt bra. Hur blir Neo när han trotsar?



2010-04-19 @ 10:38:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0