Mysdag!

Dagen började väl som vanligt med stress : Nu är vi hemma i vårat hus igen, men bara för några timmar. Neo är lämnad hos Barbro för första gången sen mitten på Juni, det gick hur bra som helst! Han sprang direkt till lilla Viktor och började tjottra med honom, sen sprang dom ner till skogsdungen och stod där och diskuterade någonting :) Sötisar!
Han sa hejdå till mig och Stella utan problem och lekte vidare och sa bara: Ses sen! Han har längtat, igår skulle jag ringa till dagmamman för att bestämma tid, då ville Neo prata så när han satt med luren och väntade på att hon skulle svara såg han alldeles förväntansfull ut :) Sen pratade han på och berättade för henne vad han gjort i sommar!
Stella sover som sagt, hon somnade på en sekund, det såg ut som hon tänkte "vad skönt att ligga i min säng igen" :)
Själv väntar ja på trevligt besök, det ska fikas o pratas strunt! Och Stella får träffa en till liten goding som faktiskt är född på hennes BF dag, så det skiljer bara fem dagar mellan dom.
Men vad kallt det är idag då? Nu är det höst! Underbart tycker förstås jag som har längtat efter lite friskare luft nu! Vi har ändå haft en fin sommar och alla fall jag är nöjd med det som varit och nu får det gärna skifta årstid!
Kvällen igår blev kaotisk ha ha varför är det alltid så att när en sak går fel så går allt fel? J tränade så det var jag och barnen, så när jag skulle gå upp o lägga Stella började det, hon bajsade ner hela sig.. Pyjamas o allting, självklart hade jag inga tvättlappar så en nybadad Stella fick till o duscha :) Sen kom jag på att jag skulle pensla på sånt där lila ni vet som man får om dom har torsk i munnen, tjopp sa det bara så hade jag spillt ut det över parketten, fick som tur var bort det med "ta bort" Puuuhh.. Sen flöt det på bra igen, Stella somnade, Neo somade!
Neo är verkligen underbar när vi e själva, jag sa bara till honom att vänta här nere så ska jag bara lägga Stella jag kommer snart, "Okej mamma" Och där satt han med hunden och kollade på bompa så snällt när jag kom tillbaka.

Ha ha jag vet inte om jag berättade det, men i helgen så låg J uppe och vilade lite och jag skulle bar aspringa ner snabbt och kolla till tvätten så barnen var uppe, Neo hade fått lite ostkrokar. När jag kom upp igen var Stella orange i hela ansiktet varvid Neo säger " Mamma Stella har fått smaka ostkrokar av mig" :) ha ha ja vad ska man säga?
Hon överlevde och verkade tycka det var supergott, men hon får nog vänta nått år innan hon får "smaka" igen!

Ha en fin höstdag hörrni!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0