Två små dagar!

Idag är det riktigt höstväder ute! Men jag myser, jag gillar hösten skarpt! Meningen var att vi skulle ut och plocka blåbär idag, men det började skvätta lite! SYND!
Jag och barnen var ute i skogen i Fredags, men vårt lilla blåbärsställe var tydligen poppis för det fanns inte många kvar! Dom få vi hittade kastade Neo på vägen hem! :) Men vi hade mysigt, Neo satte sig ner och vilade och sa: "Vilken härlig dag mamma"
Helgen har gått fort som vanligt, vi har hunnit med att röja lite här hemma och försökt fått lite ordning, vi har ju tänkt att kolla på ett hus till veckan, och ifall att så måste vi börja få ordning här OM det nu skulle bli tal om visning :) Fast jag tror huset vi skall kolla på är lite litet, men vi får se!
Igår åkte Neo och jag upp till vårat "torp" och myste lite, vi var ute i ladan och kollade genom våra gamla leksaker, han fick med sig en hel del hem, mest bilar och lego! Jag tog med lite dockor hem till Stella med. Nostalgisk blev jag när jag kikade runt bland alla barndomsminnen.
Vi började med att fika med mamma o pappa när vi kom dit, när Neo sitter vid bordet säger han: "Vad mysigt det är här" Han njuter av det mesta :)
Morfar klättrade upp på taket för att rensa lite granna då ropar Neo: "Ta det försiktigt där uppe Morfar" Omtänksam!
Nu ska jag försöka påta ihop en veckomatsedel vilket inte är det lättaste när fantasin inte finnes! Tips? Ja tack!

Finaste killen!







Stella kan även hon vara arg :) Faktum är att hon befinner sig i en lite "Period" nu, ovant när hon annars inte säger ett knyst, detta har pågått två veckor nu snart, hon är väldigt rädd att bli lämnad ensam och behöver mycket närhet! Älskade vän!


Barnen medans mamma städar :)



Min gamla dockvagn!



Bilder från torpet :)









Kommentarer
Postat av: Frida

Här kommer vår veckomatsedel för kommande vecka!

Har dock inte bestämt vilken dag vi ska äta vad än :)



Makaronpudding

Ugnspannkaka med bacon

Köttfärslimpa, pot, sås

Korvstroganoff och ris

Fiskgratäng (torskblock) med dillsås och ost (vitsås med dill bara), pot

Tacos



Kanske nåt som kan passa in i er veckomatsedel?

2010-08-01 @ 21:25:18
URL: http://fofroridoda.blogg.se/
Postat av: Frida

Och blomman är köpt på Mobackes, nästan längst bort i det stora växthuset :)

2010-08-01 @ 21:27:43
URL: http://fofroridoda.blogg.se/
Postat av: Eva

Den där fina vagnen kan ni få en bra slant för om ni annonserar i en Stockholmstidning... bara så ni vet;) Ni skulle bli nerringda av "söderfolket"!



Kramar

2010-08-08 @ 12:22:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0