Koma!

Jag är för tillfället inne i en tröttkoma! Inatt sov Stella högst 1.5 timme innan hon vaknade igen! Hon har en tand på g, så förhoppningsvis soverh hon bättre när den tittat fram. Det ser nästan brutalt ut i överkäken, måste göra hemskt ont, kan den inte bara titta fram undrar man...?
Neo är hos Barbro idag, vi bytte dag. Han blev jätteledsen när jag skulle åka, och jag kan inte riktigt åka innan han blivit glad så ja stannade kvar ett bra tag, och givetvis så har jag mobilen i bilen och missar ett viktigt samtal som jag har väntat på :( Är det inte typiskt???
Jag frågade Neo igår vad han önskade sig av tomten, Neo tre år svarar då "En Iphone". Fast sen ångrade han sig och sa, föresten mamma jag vill ha ett rosa hus :) Svårt d här kommer att bli känner jag, fyra klappar är redan inslagna till skrutten, men massa fler ska d bli, men ja vet bara inte VAD ännu?

Om planerna går som dom ska så åker Neo och jag med mormor och morfar till tomteland i morgon, egentligen skulle jag behöva vara hemma och sova känns det som, men sova är väl för veklingar?

Igår var barnen o ja ensamma hela dagen o hela kvällen, och ni ska inte tro det flyter på smidigt då, när jag ska ut till bilen för att hämta Neo ser jag att det är NOLL luft i bakdäcket, en pappa till en annan kille hos dagmamman sa att ja måste åka och pumpa det direkt... PUMPA? Hur gör man det då?
Åkte till macken och där var tack o lov en snäll kille som hjälpte mig, undrar hur glad killen i 20 årsåldern var som fick gå ut och hjälpa en dum blondin som inte kan pumpa däcken i snöväder. Och sen att hennes son dessutom kallade honom farbrorn :) Men NU kan ja alla fall pumpa däcken på bilen också! Man lär sig nått nytt varje dag! Sen åkte vi till Willys o handlade, på vägen hem var Stella supertrött då det var en timme efter hennes sovtid, och nappen kunde jag inte hitta någonstans så hon var ledsen hela vägen hem, då var jag nästan gråtfärdig när vi kom innanför dörren hemma!

Verkligheten närmar sig med stormsteg för mig nu, den 20:e Januari värmer jag upp hjärnan lite inför vecka 4 då jag börjar plugga igen, då ska ja nämligen skriva tenta i Pediatrik. Tur att det är något som jag tycker är väldigt intressant! Ju närmare skolstarten jag kommer dessto mer känner jag hur mycket jag kommer att sakna min klass, det gör verkligen ont i hjärtat! Och separtionsångest har jag också, hur ska jag kunna lämna min lilla bebis? Men hon har det bra hemma med pappa! Hoppas för hans skull att hon inte är lika mammig då, vissa dagar kan ja inte ens lämna rummet utan att hon blir jätteledsen, hon måste se att jag e där liksom... skruttan!

Ikväll ska vi ha lite Idolmys, Neo längtar. Fredagsmys i söffan säger han, och han gillar Idol :) Underbart! Så jag sa till dagmamman att han får gärna sova middag för han verkade trött, så han orkar med kvällen med oss! :)

Nu ska jag lägga mig på soffan, skulle vilja sova men Stella har sovit en stund nu så jag antar att hon vaknar snart!

Liten donna blir större, Stella Linnea 9 månader!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0