Styrka tack!

Ni vet inte var man kan köpa en kopp styrka eller så? Neo är inne i världens trots, ALLT är jag vill inte, nej nej nej nej nej. Listan kan göras lång! Det spelar ingen roll vad vi ska göra så ska det stretas emot! Han ska inte till dagmamman, när jag hämtar ska han INTE hem. Tjat tjat tjat, man känner sig som världens tjatkärring! Men man måste ju vara konsekvent, kan inte låta en 3-åring styra ens liv!
Men var samlar man krafter att orka?
Är det bara vi som går igenom denna trots? Man läser aldrig någon annan stans om att någons barn är trotsiga? Trodde alla barn gick genom 3års trotsen mer eller mindre...

Nu är det snart julafton med, ack så fort tiden går! Dagarna räcker inte till! Idag har ja massor med saker att fixa, anmäla mig till tenta, beställa betyg mm mm mm. Jag tycker inte om sånt! Att allt ska behöva krånglas till så förbaskat?

I helgen har ja fått sova lite iaf. Det tackar vi pappan för! Nu är säkert han megatrött! Men han får iaf. sova på veckorna, Stellas ena tand i överkäken har kikat fram nu alla fall, bara den andra kvar. Sen hoppas vi hon återgår till sina vanliga sömnrutiner!

Sådär ja, nu ska ja sluta gnälla! Vi skall strax åka till mormor på Luciafika, Neo pratar med henne i telfonen nu o talar om att snart kommer vi :)



En liten minigran i sovrummet, skall i med lite belysning och band i den idag



Neo mumsar på sin första sockervadd :) Skulle promt ha "Den stoooora klubban" på tomteland



Lite skeptisk till att vara så nära tomten var han :)



På håll var han jättespännande!



GOD JUL på er!!!




Kommentarer
Postat av: JennyLundin

Här är d oxå trots å jag känner mig som en tjatkärring precis som du.:(Vissa dagar är helt hopplösa..ingenting man säger eller gör hjälper..ibland tänker jag"Jag står inte ut en minut till"men så säger Nattis nåt roligt eller gulligt å d är d jobbiga som bortblåst.Bara att bita ihop å försöka stå ut dom dagar/perioder som är jobbiga.Kram

2010-12-13 @ 10:38:04
Postat av: Frida

Haha bara ni?! Donnan med världens starkaste vilja bor i vårt hus! Jisses :) Och ibland känner man sig verkligen som en dålig mamma, när man inte orkar behålla lugnet hela vägen. Men det gäller att andas och som Jenny skriver så räcker det ju med att de säger nåt roligt så är man tillbaka igen :)

2010-12-17 @ 20:42:29
URL: http://fofroridoda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0