Sjukdomslära, öroninflammation, förvärkar, trött

Är det bara Tisdag? Jag tycker den här veckan skulle ha gått vid det här laget! Två heldagar med föreläsningar i folksjukdomar är avklarade, det är en intressant kurs, men mycket som skall in på dessa veckor. Konstigt att den bara är 7.5 poäng!
Neo har varit sjuk sen i Lördags, i Lördags natt visade termometern 40.8, och det var en örontemp, och jag vet vad man säger om örontempar, att man skall lägga på lite grann, så det var nog över 41. Läskigt tycker jag! Jag var upp för att kissa och kände på honom, och kände att han höll på att binna upp, då hade han ändå fått alvedon innan han somnade. Snabbt som attan tog vi tempen, snabbt in i duschen och duschade honom svalt, gav honom en alvdeon till, öppnade fönstret och inom en timme var febern nere på 38.9 eller va d var. Men sen på morgonen hade han rint 40 grader igen.
Sen på Måndagen när J var hemma med honom så var han feberfri hela dagen, sen framåt kvällen blev han jätte jätteledsen och sa att han hade ont i örat. Och vips så var febern tillbaks också.
I morse hade det runnit ur örat på honom och han hade feber så vi ringde rådgivningen och fick en tid till HC så J åkte dit med honom när jag var i skolan, där visade det sig att han som vi trodde har dubbel öroninflammation stackarn.
Jag hann inte ens hem idag innan han hade somnat :( Han somnade runt 17 och sover ännu. Lika igår med. När han är vaken klagar han över smärtan i öronen men han verkar ju kunna sova alla fall vilket är kanon för febern och allt!

I övrigt har det inte hänt så mycket, jag går mest runt i nån dvala känner jag. Köpte en lampa idag som inte passar nånstans så ja vet inte vad ja tänkte med riktigt. Aja.. Så är det!
Nu är det dags för lite ryggläge, förvärkar som inte är av denna värld, det känns som om någonting är påväg ut!


Kommentarer
Postat av: ewa

usch jobbigt m öroninflammationer.-( Per var öron barn hade många och ofta så han har rör nu..jag var oxå öraon barn som liten även stefan så de kanske gick i arv:/

2010-02-03 @ 08:29:18
URL: http://ewawiklund.blogg.se/
Postat av: Frida

Usch stackars liten. Inge kul med öroninflammation. =/ Hoppas det går över snabbt!

2010-02-03 @ 21:28:39
URL: http://fofroridoda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0