Tentaångest!

Har pluggat hela veckan och kommer så att fortsätta med! Helt otroligt vad mycket det är vi ska lära oss på så kort tid! Jag funderar hur lärarna tänker? Vi ska alltså kunna sätta diagnoser, vilka prover som skall ordineras vid varje sjukdom osv. osv. Att ställa diagnos trodde vi var läkarens sak? Till ett seminarie har vi fått seminariefall som är tagna från läkarutbildningen, lite fel tycker jag! Roligt på ett vis om man klarar av det men ändå...
Jag förstår inte var jag ska hitta orken till allt detta? Jag är så ofantligt trött, sover i snitt tre timmar per natt. Jag kan verkligen inte somna om eter att jag varit upp på toaletten. Usch och fy! Nu tycker jag bebisen kan komma före tentan, då har jag liksom inget annat val än att lägga allt annat åt sidan ett tag!
Hur kunde man klaga förra graviditeten över hur jobbigt det var? När man slutade jobba 7 veckor innan BF och bara gick hemma och hade sig själv att tänka på? Det är för mig ofattbart nu!

Idag får man iaf. lite vårkänslor, vi har sett från fönstret i skolan att det droppar från taken! Helt underbart! Måtte det inte komma någon mer snö nu!! Eller någon sån där iskyla!

Inväntar även betyg från vår sista rapport, man tycker ju att det bordet kommit nu då sista dagen för dom är i morgon, illa illa tycker jag att det inte ens ska kunna vara klart EN dag innan??

Måste berätta en lustig sak om vår lille skrutt, jag och för övrigt hela min familj är ganska pedantiska av oss, och jag tror lilleman ärvt detta från oss. En morgon här i veckan drack han välling framför bolibompa när jag hör honom ropa: Ooooj mamm oooj och så kommer han springandes in på toaletten, jag trodde han skulle gå på pottan men icke. Då tog han lös toarullen och sprang in i tv rummet och torkade upp, han hade nämligen spillt lite lite välling på golvet :) Duktig kille!
He he även när vi var hos min mor var han uppmärksam, hon hade bytt plats på en ljuslykta, då var han snabb att gå och ställa tillbaka den han där den brukar stå :)

Näe nu ska jag ta och laga lite körv i ugn! Kanske städa.... Om ja orkar!



Kommentarer
Postat av: Anonym

Kära värld! Tänk om jag hade din ork, skulle behöva lite av sånt nu, å då är jag inte ens gravid..haha Du borde väl vila lite också bruden? Lyssna på kroppen och ta hand om dej. Snart har du två godingar att ta hand om, men också dubbelt med kärlek:-)

2010-02-10 @ 19:02:45
URL: http://marranlarssons.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0