Lång dagar!

Hallelulja! Denna vecka lider mot sitt slut, det är verkligen hårdkörning i skolan nu, föreläsningar från 8.30-16 har vi haft. Det blir lätt lite tungt i huvudet på eftermiddagen! Idag hade vi föreläsning i Onkologi, det var intressant, på em. Hade vi föreläsning om hjärtsjukdomar, det är lite tyngre tycker jag. Hon är så otroligt kunnig hon vi hade, en läkare, det märks att hon har otroliga kunskaper i ämnet på gott och ont :)
Gjorde ifrån mig en hel del igår också med seminarieuppgifter, så Neo och jag är lediga nu Torsdag Fredag! :P Underbart! Han säger ju på mornarna att han vill vara hemma med mamma, han var även ledsen häromdage när jag lämnade honom, då gör det ont i själven långt in på dagen tycker jag.
I morse gick det bra igen dock, han har väl kommit in sig lite nu igen efter jullovet. När jag skulle gå så hörde jag honom Puuuuuus mamma, så ja fick massvis av pussar och en goskram, sen sprang han in och lekte.
När vi skulle hem idag dock ville han knappt hem, men hur det var så skulle han med, men då ville han att Albin skulle följa med :) Mysisar!

Igår var vi på gympa Neo och jag, han tyckte inte det var jätteroligt i början när alla skulle sitta i en ring och lyssna på "fröken" :) Men sen när aktiviteterna kom igång var det full fart, vi avlägsnade oss på slutet när det skulle vara samling i ringen igen :) Då åkte vi hem o duschade och gjorde välling, det var en trött herre! Dagmamman berättade igår när vi hämtade honom att han hade somnat på köksgolvet strax innan vi kom för att hämta honom, tröttmösan. I Morse höll ja heller inte på att få upp honom, morgontrött som sin mor och far!
Den där gympa grejen by the way är kanske inget jag rekomenderar när man ä gravid i vecka 36 :) Men J ska fortsätta nu fram tills ja fått så kommer jag att gå med honom sen, det är nog viktigt att vi komma iväg och göra nått bara vi och han, utan bebisen sen liksom, så han känner att han får egentid.

Apropå egentid, jag hör hela tiden föräldrar som tjatar om detta med egentid, och vissa verkar tydligen kräva det minst en gång i veckan, och har barvakt för att kunna göra saker på egen hand. Usch så vill inte jag ha det, vad ledsen jag hade blivit med om jag var liten och blev bortlämnad för jämnan, näe hua ligen! :) Klarar inte förhållandet av det utan all denna egentid kanske det inte var rätt att skaffa sig nått barn? En liten tanke som slog mig...


Kommentarer
Postat av: ewa

Håller med dig om egen tid!!Visst är de kul att göra saker själv eller m sambon..men inte ofta och inte kräver vi de.. nä Per var nästan 5år första gången han sov borta.då ville han de själv..nä jag är mer nöjd och glad om familjen varit och badat tillsammans än om stefan och jag är ut och äter själva..Barnen växer upp så fort ändå!!egen tid får man så de räcker sen!!

2010-01-27 @ 21:13:41
URL: http://ewawiklund.blogg.se/
Postat av: Anna

Håller med, däremot kan jag tycka det är skönt att jag får komma iväg själv ibland vilket inte händer ofta och typ 2 ggr per år är Anders och jag iväg utan barn. Julbordet och en mässa i slutet av maj, dock så är båda med hanns jobb men vi får ju natten ensamma iaf :-P SÅ skönt och uppskattat men jag har som sagt var hellre barnen hemma oavsätt..



Kramar

2010-01-27 @ 21:57:35
URL: http://www.familjenbrolin.se
Postat av: marie

och jag håller inte me:)

tror det är jätteviktigt att man får va man och kvinna o inte bara mamma o pappa.

en väl fungerande kärleksrelation tror jag barnen bara mår bra av. och att få träffa ex sina mor och farföräldrar som avgudar sitt barnbarn och lära känna dem kan väl aldrig va nåt negativt?

tror barn tycker det är kul att få träffa andra oxå. man behöver inte plötsligt bara va mamma o pappa för att man får barn.

:)

2010-01-29 @ 08:55:59
Postat av: Anonym

Jag tycker det är konstigt när man har behovet att gå ut en gång i veckan och känna att man "måste" det. Sen har jag aldrig sagt att dom inte ska ha en bra relation till sina mor och far föräldrar och träffa andra, det kan man göra ändå utan att gå ut en gång i veckan tycker jag!

2010-01-29 @ 09:41:53
URL: http://mammaannamaria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0