Onsdag

Idag har det varit lite mulet till och från, jag tyckte nästan det var lite skönt. Så kan man med gott samvete göra nått annat än att bada :) Så vi packade ihop oss i all hast i morse och for på auktion. Vi fick turas om att gå runt med Neo och kika vilket han tyckte var väldigt spännande. Vilken fantasi han har lillgrabben, underbart att höra honom! Igår kväll var han så söt, vi var ute på gatan och vinkade av mormor och morfar som hade varit här och ätit, så kom grannflickan ut som han gillar så mycket. Då sa han åt henne, titta flickan nu är det natt och så pekade han på himlen som var full av mörka moln, sen sa han: God natt nu måste vi gå in och sova och så gick han upp till sin säng :)
Auktionen var det ja, vi turades om att kika på vad dom auktionerade ut, vi åkte dit för att kika på en gammal kista som vi sett på auktionskammarens hemsida, och vi kom hem med den också :) Jag har för första gången ropat in något på egen hand, det är aldrig nån som brukar se när jag vill buda på nått, för jag är ju inte jättelång och inte vågar ja skrika heller! Fin är den och ommålad är den också, vi ska ha den som vardagsrumsbord. Vi får se hur det blir i morgon då den har torkat. Ska ge den en sista strykning nu innan vi lägger oss.
I morgon är det dags för Stella att åka på BVC för att väga och mäta, hoppas hon har växt nu. Hon går fortfarande inte upp så mycket fastän hon får tillägg, hon är kanske bara liten i maten. Jag frågade om jag skulle väcka henne om nätterna för att ge henne mat, fick till svar: NJUT det är sällsynt med barn som sover :)

Snart är det som sagt dags för semester, är det nån som har nått tips på saker som man inte får glömma när man ska bo i en stuga vid en sjö med smått i en vecka? Antar att bilen kommer vara fullproppad med prylar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0