Dagen D!

I morrn är det dagen med stor D. Dagen då vår lille skrutt är beräknad att komma till oss. Men det ser inte ut att bli i morgon :) Den som väntar på nått gott antar jag.. Det skumma är att ju fler dagar det går nu ju längre bort känns det, fast det är ju helt tvärtom!
Idag har jag varit på skolan och pluggat med en klasskompis, vi gjorde klart allt som skall göras till seminariet vilket känns helt underbart! Det betyder att Neo och jag kan vara hemma resten av veckan och bara ta det lungt och mysa!
Neo har en bebis i magen han med säger han, lilla vän! Igår hade han ätit 12 stycken plättar, ja ni kan väl gissa hur magen såg ut? Då kom han på att han har en bebis där, han sa det även i morse! :)
Han har sovit lite dåligt på sistånde vilket har resulterat i ett himla humör, likt ett litet monster nästan! :) Idag när vi hämtade honom hos dagmamman så hade han sovit lite middag iaf. Och är nu hur glad som helst igen! Tänk vad det där med sömnen gör mycket! Undrar om han känner på sig att det närmar sig med bebisen? Han har liksom sovit oroligt och kommit in till oss på tidiga morgonen ganska många dagar under den senaste veckan.
Dagmamman berättade att han hade sovit middag på soffan där idag, och rätt va det var så hade han kommit och gått förbi henne in på toaletten och kissat och se gått och lagt sig o sovit igen, va duktig han är som även sover utan blöja tycker jag!
Det skulle dock inte funka på natten då han dricker 300 ml. välling innan han somnar :) Och det ska ju ut, min mamma berättade för mig att hon hade tagit upp mig o min bror på pottan på natten? Kan det verkligen vara sant? Vem vill det? Varken jag eller Neo iaf. skulle jag tro :)

Ja hörrni, nu får ni hålla tummar och tår att bebis vill kika ut till oss snarast!!! Och att allt går bra förstås! Jag har hört så många som fött i ambulansen på senaste? Eller iaf. fått åka ambulans in? Hjälp vilket öde!

Kommentarer
Postat av: Jenny Lundin

Ja nu hoppas vi verkligen på att bebisen tittar ut snart!Ett tips jag fick från en bm var att ligga å vila i ett mörkt rum å lyssna på avslappnade musik..istället för att vara i farten hela tiden.Jag vet att det kan vara svårt när man har en 2-årinig å mkt i skolan..men pröva det kanske funkar.Kram å lycka till!!!!

2010-03-02 @ 20:15:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0