Hemma igen!

Nu är vi hemma igen. Det tog oss nio timmar att åka hem av olika anledningar ;) Det var inte barnen det berodde helt på, dom satt snälla hela vägen otroligt men sant, Neo älskar att åka bil och när Stella blev hungrig och ledsen så tröstade Neo och sa: Snart är vi framme Stella, snart är vi framme :)
MEN vi hade tänkte försöka ha blöja på Neo nu när vi åkte för att slippa stanna så mycket, men tji fick vi. Inte skulle han kissa i nån blöja han totalvägrade så det var bara att stanna för kisspauser som såklart inte alltid var synkade :) Nu har han snart varit blöjfri ett år skrutten våran, men ännu inte på natten. Vi har dock märkt att blöjan är torr nu på mornarna och det första han gör är att kissa när han kliver upp, han vill INTE kissa i blöjan på morgonen heller. Så nu funderar jag, hur gör man för att få dom att inte kissa på sig om natten då? Han dricker ju välling på kvällen, ofta kissar han efter den på toaletten men inte alltid. Hur gör man då? För han lär ju inte vakna av att han e kissnödig och gå upp antar jag...
Vi har haft det underbart i Göteborg och nu inser jag hur mycket ja saknar att bo nära hela min familj! Jag önskar att vi alla kunde bo inom promenad avstånd till varandra!
Men det var även jätteskönt att komma hem till vårat lilla hus, idag har vi varit och storhandlat blommor, krukor, jord och massa ljuslyktor på Mobackes, så när barnen slår ihop sina blå ikväll skka vi göra fint på altanen! Underbart, som jag har längtat efter detta! Vi måste även ta tag i framsidan som är mer likt en djungel än en gräsmatta för tillfället.
Jag var även och storhandlade mat nyss, och VARJE gång jag handlar speciellt när jag handlar mycket så ställer jag mig i fel kö, alltid ska det krångla för den som står före mig i kö. Är det inte helt otroligt?
Stella fortsätter för övrigt att sova hela nätterna, hoppas hoppas hoppas att det inte vänder :)
Måste ju även nämna vad stolt jag är över min kära sambo som sprang Göteborgsvarvet i Lördags, 2.1 mil! Det ni!! :)

Denna vecka är fylld med skojigheter! På Fredag kommer familjen Birgersson/Åkesson över på Tacomys, och på Lördag är jag bjuden på tjejkväll ala schlager, och på Söndag fyller jag 25 (?) Hmmm :) Och det är även morsdag! Hoppas jag får sova hur länge ja vill då :P

Min fina karl



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0