Njuter av att vara hemma - dag!

Igår stressade jag från det att ja slog upp ögonen tills vi kom hem vid 15 känns d som, så idag är d skönt att bara vara hemma o tvätta lite o dona!! Vi sov till klockan 8 igår alla tre, vi hade legat i precis samma ställning allihopa när Jonas åkte till jobbet, Neo hade kommit ner till oss på natten så han sov bredvid mig o Stella i sin säng bredvid mig på andra sidan :) Så ja stressade iväg med Neo till Barbro o sedan med Stella på åttamånaders kontroll på BVC, hon klarade besiktningen galant. Hon har även dragit iväg på vikten nu så hon ligger nu en bit över normalkurvan, hon har alltid legat en liten bit under den på sin egen lilla kurva. Men sen hon började äta "vanlig" mat så äter hon som en häst, hon vill gärna äta småbitar och gärna sitta o plocka i sig skälv, igår fick hon lite korvbitar och jag har nog aldrig sett ett sånt litet barn stoppa i sig så fort he he!
Neo var på BVC dagen innan på treårskontroll, men det skulle ha då minsann INTE göra, "Jag tänker aldrig väga mig mammaaaa" Jag tänker inte mäta mig" "Jag vill INTE kolla på korten mammaaaaaaa" osv osv. Jag var helt svettig när vi väl var klara där inne. Stella kröp snällt omkring där inne o tittade på allt hon, sånna gånger tackar jag gudarna att hon är så otroligt snäll, tänk om hon hade varit en riktig gnällspik o Neo hade fått utbrott, då hade ja nog sagt upp mig ha ha :)
Efter BVC gav ja Stella lunch o sen vidare till Alfta där jag ska jobba i helgen för att prata lite, träffa A-k och Åsa o lunchade :) Supergod mat!
Sen var det dags att hämta Neo, och sen pappan. Sen var vi äntligen hemma för att laga mat, göra klar barn o natta, Jonas skulle träna. Ikväll är han tack o lov hemma!
På Lördag morgon när ja kommer hem efter att ha jobbat så åker han direkt på match till Karlstad, hoppas barnen är snälla mot mig då he he!
Oj vad långt det blev, med bara svammel egentligen! Nu ska ja kika lite mera treårspresenter, antar att det inte är nån idé att köpa nått annat än "Cars" prylar.
Jag sa till Neo häromdagen att jag har köpt en present till dig idag, o han svarar "Är det Mack, mamma?" Och det var det ju, he he mitt i prick med andra ord, men då hade ja svårt att hålla mig! Det har ja alltid när det kommer till presenter, jag vill gärna ge dom tidigare eller tala om vad det är ha ha, så har ja alltid varit!
Jossan o ja talade alltid om för varandra vad vi skulle få när vi var små, ja talade alltid om vad mamma hade köpt till henne ha ha herre gud! :) Underbara minnen!
Igårkväll vaknade Neo till o kom ner, vi satt o kikade på fotboll (Eller Jonas gjorde ja satt mest o filosoferade) Han utbrister "Ååhh Zlatan" Ha ha jaa ni...
Näe nu ska ja börja på med tvättberget! Stella sover nån timme nu så d e bäst att passa på!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0