Sömnbrist och ångest, trevligt värre!

Trött trött trött! Sen vi sänkte ner Stellas säng har hon sovit katastrofdåligt nästan varje natt. Det är som att ha ett spädbarn igen. Ett exempel: Igårkväll hade hon vaknat TVÅ gånger innan jag ens somnat, sen kom Neo ner klockan 3 o smög sig ner med oss, sen vaknade hon kvart i fyra, sen vaknade jag av Jonas alarm vid sex, men sen sov vi till strax före åtta iaf.
Låg och hade ont i magen igår kväll, kom på att det är nästan exakt två månader tills skolan börjar igen. TVÅ månader, det är ingenting! Jag skulle vilja vara hemma ett år till... Minst!!!! Visst det är jättejobbigt vissa dagar med två små, men de är ändå mina skatter och det bästa jag vet och vill inget hellre än att vara hemma med dom!!! Fattar inte dom som lämnar bort sina barn varje dag och bara går hemma och dagdriver!
Snyft!
Idag har ja inte tänkt att göra mycket nytta här hemma, bara mysa!! Igår hann ja med att städa övervåningen och nedervåningen, sätta upp granen och sätta i belysningen, sätta upp julstjärnor, mm mm mm. Så idag får d vara nock! :) Kanske att ja bakar lite eller gör julgodis, men det är sånt som är kul ju!
Nått annat som "plågar" mig, är lite åldersnojja?? Vad är detta? Har alltid tyckt alla är fjantiga som håller på med sånt, men nu är ja där själv! Tycker inte om spegeln i badrummet för där tycker jag det ser ut som jag har massor med rynkor, Jonas har sagt att det är inbillning, men det säger han nog för att vara snäll! :P
He he fick visa leg när jag var på systembolaget i Lördags och när jag köpte snus åt Jonas häromdagen, det var en liten liten tröst. Men leg för att köpa snus? Det var 12 år sedan jag var 18, men tack så mycket för det underbara tjej på kvantum :)

Mina skruttar mår hur bra som helst, Neo är inne i en ordentlig trotsperiod nu, Stella är go o glad. Det är Neo med för d mesta, men rätt vad d är så sätter han sig på tvären och då ska det testas alla gränser som är möjliga!
Stella är i en helt underbar ålder nu, kryper runt o småpratar, hon har utökat sitt ordförråd med Da da da och hon säger även "Dä" när hon pekar på saker. Makalöst vad fort det har gått med henne!
Dom leker mycket "tillsammans" nu, kryptävlar o sånt hi hi dom är så söta, Stella fattar nog inte att hon leker, men Neo tror nog att hon gör det, hon följer bara efter liksom :)
Neo vill aldrig heller vara utan henne, ska han o pappa tex. Gå upp och leka, då säger han alltid: "Stella då"? Och så ska hon med, hon får dock inte röra nått, men hon SKA vara där he he.
Ha ha Neo hade frågat Jonas häromdagen " Pappa, är du från den gamla goda tiden" :)




KÄRLEK!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0