HELG!

Underbar Fredag! Vi har varit ute på promenad! Var bland annat o köpte lite jäst, tänkte baka lite matbröd men kan helt enkelt inte bestämma mig, skulle ju göra filbröd men glömde att köpa fil :)
Det var så skönt när vi gick ut, det var ganska tidigt så det var alldeles kallt i friskt i luften! Jag verkligen älskar hösten!
Neo är ju himla dålig på att dricka mjölk han, men jag har kommit på ett knep för att få i honom mer mjölkprodukter, tänkte dela med mig ifall det är fler som har samma bekymmer!
På morgonen dricker vi alltid smoothie, man kan ju ha i vad man vill men jag kör på lättyoghurt, mjölk, jordgubbar o banan in med det i mixerna bara o häll upp i glas! Det är ju spännande att man får dricka med sugrör också försås. Sen till mellis brukar ja blanda yoghurt och mjölk bara o slurp det dricker han och tycker är jättegott :)
En annan smart grej istället för glass: Köpte Danonino eller hur man stavar häromdagen, så fick man med små pinnar till de små yoghurtförpackningarna som man bara sticker ner och sen stoppar man den i frysen, barn verkar älska det :) Och tydligen ska det ju inte vara nå konserveringsmedel eller färgämnen i dom heller så det är ju också bra!
Ja så var det helg igen då,  fast det är ju aldrig "Helg" för oss tycker ja, det känns ju liksom ingen skillnad, Jonas är på match och jag är ensam med barnen, ja som vilken annan dag som helst blir d ju! Jag hade en fundering att ta med mig barnen och bada i morgon, men det hade inte min kvinliga cykel tänkt sig så det får bli en annan helg!
Oj vad långt det blev, med bara svammel! :)
Var till Lindberg igår föresten, köpte en mössa och för stora vantar till Neo he he. Jonas var hemma med våra barn och ett extra så nu har han provat på hur det är att ha tre! Det hade gått bra, men för oss räcker det nog allt med 2 :)
Neo tar efter mer o mer av våra meningar vi brukar säga, häromkvällen sa jag att jag skulle göra välling såfort jag hade hängt klart tvätte, du kan hjälpa mig om du vill så går det jättefort :)
Får till svar: Inte just nu mamma, kanske i morgon :)
Ha en bra helg!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0