Demokrati!

Idag skall jag rösta! Det hoppas ja ni med gör? Jag är lite fundersam över hur själviskt vårt land blivit de senaste åren, alla tänker på sig själva och vad som gynnar dom. Inte på dom kanske inte har det så lätt. Jag tycker att om man har det bra själv så borde man rösta med hjärtat på vad som gynnar de som kanske inte har det så bra? Inte på vad som gynnar en själv bara!
Jag har inte gått på A-kassa en dag i mitt liv och inte varit sjuksriven en enda dag. (Jo två veckor förra sommaren, men brydde mig inte om att kontakta någon f-kassa för de veckorna) Och jag har inte tänkt att göra det framöver heller om hälsan får vara bra!! Men ändock tänker jag rösta rödgrönt! För jag vill inte att svårt sjuka människor skall tvingas ut i arbete, se bara på den stackars mamman som förlorade sin son och förväntades vara på arbetsförmedlingen samma dag? Det är för mig vansinne!!!!
Dock tycker jag det är lika vansinnigt att en fullt frisk person skall kunna vara sjukskriven flera år eller förtidspensioneras, och det är heller inte det dom rödgröna står för som många verkar tro!
Alla får rösta som dom vill, vi lever i ett fritt land och jag tycker alla SKA rösta också för att värna om demokratin. Sen undrar jag lite över hur insatta alla förstagångsväljare är, röstar dom på det parti som är "häftigt" att rösta på för att då ser det bra ut? Eller röstar dom för att dom tycker partiet har vettiga åsikter?
Jag pratade med en kvinna i ett valtält häromdagen nere på stan och hon som jag trodde att alla dessa kändisbloggar har ett stort inflytande på unga kvinnor framförallt, de unga ser upp till denna person och röstar därför på det parti hon eller han skriver om i sin blogg, det florerar rykten huruvida vissa kändisar faktiskt får betalt för att skriva minst fyra inlägg om ett parti innan valet. Om det är sant är det mycket tragiskt tycker jag!
LIte tankar denna valdag! ¨
Säger inte att alla ska tycka som mig, men såhär tycker JAG!

Kommentarer
Postat av: '

Tror du alliansen vill tvinga svårt sjuka ut i arbetslivet? Du ska inte tro på allt Aftonbladet skriver, det är trots allt en tidning ägt av LO.

Innan alliansen fick makten skedde liknande händelser som den du beskriver, fast det var socialdemokratiskt styre. Konstigt va?

http://www.dn.se/nyheter/politik/mor-nekades-sjukskrivning-vid-dotterns-sjalvmord-1.354054

2010-09-19 @ 13:41:44
Postat av: Anonym

Till ovanstående kommentar:



Tro inte på allt du läser i aftonbladet??!!! Vilket jäkla skämt! Tror du verkligen att all fakta man får som socialdemokrat kommer från Aftonbladet??



Har du följt debatterna så hade du själv sett att Alliansen inte hade mycket att säga när de fick kritik om utförsäkringarna. De erkände till och med att den innehöll brister.



Jag står fast vid som anna, att rösta rött är rätt!

2010-09-19 @ 19:02:09
Postat av: Anonym

Jag har läst media & kommunikation med högskolenivå så jag vet mycket väl hur medierna "jobbar" Och tar verkligen inte allt som skriver med hull & hår och det är inget från aftonbladet jag utgått från när jag gjort mitt val heller!

Och om man nu inte skall tro på allt man läser, varför länka till DN?

2010-09-19 @ 19:24:40
URL: http://mammaannamaria.blogg.se/
Postat av: Anonym

det är nog lite skillnad på DN OCH AB...försäkringskassan har brister men även under sossarnas tid. tyvärr har människor kommit i kläm då sverige stod inför en katastrof för fyra år sedan när sverige blivit ett bidrasgsland och det var inte hållbart. sjukvården var under all kritik och vårdköerna oerhört långa. att tvingas åka 10 mil med en hjärtinfarkt är väl knappast solidaritet. man kan ju undra vart alla skatter tog vägen, en fråga som sossarna själva inte svarar på. att ens inte satsa på rehabiliteringar vid sjukskrivningar är ju fruktansvärt mot de sjuka. oavsett vad AB skriver

2010-09-19 @ 19:48:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0