Faller i glömska!

Tänk vad mycket man glömmer från barn nummer 1. Jag kom på häromdagen den här rädslan för att barnet ska sätta i halsen, nu är jag där igen! Är det bara jag? Jag tycker det är jätte hemskt, Jonas tycker jag e fjantig! Jag är rädd att Neo ska sätta i halsen med, men han har alla fall tänder o tugga saker med ordentligt nu. Hua mig! Gud förbjude!
Vi är hemkomna från stan o mormor, vi har varit till frisören det gick ganska bra ändå faktiskt, han började med att skrika "Mamma jag är bajsnödig" Inför hela salongen när vi kom in ha ha! :)
Har ni tänkt på vad mycket som man tror är nyttigt som är FYLLT med socker? Blodpudding tex, var det EN bit som innehöll lika mycket socker som Cola? Och så äter man lingonsylt till det. Herre gud! Så tji får man om man tror ens barn äter nyttigheter, lika russin- Lika mycket socker som godis, plus att russin fastnar i tänderna på dom. Det trodde man ju var ett nyttigt mellanmål när vi var små liksom, men tänk ändå vad mycket som ändrats? Visst var det rätt vanligt att barnen åt typ frosies till frukost, och drack oboy? det skulle jag aldrig ge Neo till frukost, kanske som godis :)
Nu sitter Neo och tjatar: "Ska vi titta på flygplan sötnos" ha ha!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0