Hej hopp!

Här vare dött nu kände jag! :) Har varit sjukstuga här, Stella har haft feber två dagar, och häromnatten var hon en bra bit över 40 grader, Jonas och jag kände hur varm hon var bara av att ligga bredvid henne. Hon fick sova i våran säng, efter att jag läste och skrev pediatriktentan blev ja rädd för feberkramper så då vill jag ha barnen nära :)
Skolan går bra, tråkig kurs nu. Ska göra en examination på Tisdag sen är jag "Ledig" i åtta veckor igen. Jag ska läsa en internetbaserad distanskurs om allt går som det ska, min klass läser sånt som jag redan gjort nu så då får jag hitta på annat! Skönt!
Barnen växer o frodas, från Stella kommer det fler och fler ord, nu säger hon även Astrid "Tattit" säger hon :) Och något ständigt återkommande är "Obojobojobojoboj" Hon kryper runt o säger så, vad hon menar det vet vi inte :)
Tappa sa hon idag också, trappa alltså :)
Neo pratar också så mycket roligt, han är så "Med" på nått sätt, min mamma sa idag att hon tycker han är så medveten och klyftig för att bara vara tre år, lillgammal :)
Kvällen innan jag skulle skriva tentan låg vi i sängen och pratade, varvid han frågade: Vad ska vi göra i morgon då? Mamma ska åka och skriva ett prov när du är hos Barbro, Neo svarar då : Jahapp, prov på vadå? :)
Och dagen därpå satt han på toaletten och jag stod i dörröppningen o pratade med honom, tillslut säger han "Gå ut och stäng dörren nu så jag får bajsa ifred, nu får du skärpa dig mamma" Ha ha
Han kom och frågade Jonas igår "Pappa, har du en dotter" :)
Någonting annat som han är duktig på är att visa kärlek till sin lillasyster! Hon ska alltid vara med, och hon ska alltid få smaka och han matar henne gärna och klappar o pussar på henne hela dagarna. När vi kom till dagmamman och hämtade honom häromdagen kramade han henne som han alltid gör efter att han ropat Steeeeeeeeeeeella, sedan viskade han till henne "Jag har saknat dig", då smälte mammahjärtat!
Nu blev det rörigt, jag är så otroligt trött! Så nu ska ja lägga ner och gå och sova tror ja

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0