Ledigt mitt i veckan!

Visst äre väl skönt hörrni? Men är det bara min sambo som har jobbat nästan hela julen? Tycker allas karlar verkar vara lediga mest hela tiden he he! Mer ledigt åt sambos röstar ja för! Man hinner med så mycket mera då!
Igår blev vi bjudna på middag och så även i afton, vilken lyx! Igår firade mina föräldrar 33 år som gifta, så nu har vi fått receptet på hur det ska gå till-underbart! :)
Barnen var trötta när vi åkte hem, Stella somnade i bilen nästan på en gång och sov sig genom hela avklädningen, blöjbytet o pyjamaspåklädning, det enda hon reagerade på var när jag la ner henne i sängen och hon fick snutten till kinden, då sa hon "Mmmmm mmmm" och snarkade vidare! Jag trodde jag var smart och köpte en snutte till henne som det fanns fler av IFALL den (gud förbjude) skulle komma bort men den ville hon inte ha, dom väljer ju själva liksom och det blev en som ja köpte till Neo när han var liten som han inte ville ha :) Den är från Elodie Details så ja visste ju att det fanns likadana av den också, men så kollade ja på dom nu och dom har bytt material helt på dom! Attans!!!!
Neos snuttefilt kommer från Peru, helt underbar är den för det spelar ingen roll hur varmt det är så är den alltid sval. Men så ni förstår ju paniken om den skulle försvinna?
Sidospår :)
Ikväll hade ja tagit på Stella pyjamas innan vi åkte hem o bytt blöjan så vi bara skulle kunna lägga henne, tji fick jag ikväll somnade hon inte i bilen :) Ha ha man ska INTE planera något i förväg för det blir aldrig som man tänkt sig!
Hon sover bra nu igen tack och lov, 12-14 timmar per natt, och har inte vaknat förän vid 8 några dagar nu, skönt!
Det händer mycket med henne nu! Hon pratar endel och när vi frågade henne idag om hon ville gå och nassa så svarade hon mmmmm flera gånger provade vi att fråga och hon svarade mmmm :) Vet inte om det var medvetet men det verkade ju så!
10 månader blir hon om ett par dagar! Makalöst vad tiden gått fort!
Svammel svammel!

På Lördag skall vi har barnvakt på dagen för att göra klart vårt gästrum. Vi har börjat på lite nu och ställt in bland annat en byrå, hängt upp gardiner o lite så. Ack vad mysigt det blir där! Så nu kan Göteborgarna sova mysigt om dom vill sova här när dom kommer hem! :) Så nu ska vi bara flytta ut lite garderober och måla klart där inne o upp med lite på väggarna o in med blomster så är d klart! FEM garderober står det där inne nu, så jag tror rummet kommer att kännas mycket större när vi får ut två av dom!

Nu blir d lite film, har som vanligt tänt massa ljus :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0