Tillbaka igen!

Nu är vi tillbaka till vardagen igen efter tre veckors "ledighet" Det tycker jag känns trist. Neo var lite ledsen först när vi kom till dagmamman, men efter en liten stund tog han den ena killen  handen o sprang iväg o åkte pulka. Först ville ham med mamma hem sa han. Usch vad det kan göra ont i en! Jag tror att an får gå i morgon bara sen är vi hemma Torsdag, Fredag...
Igår var det bvc besök för Stella. Hon ligger precis på normalkurvan på vikten men är fortfarande lång. Det är inte undra på att ja tycker hon e en liten bebis, för vid samma ålder var Neo lika lång men vägde 1.5(!!!!!!!) Kilo mer, det är rätt stor skillnad på ett litet barn :) Bollen kallade vi Neo för o ni kanske förstår varför?
Sköterskan tyckte hon var duktig att förstå när man pratar med henne och dukigt att "prata" hon härmas allt mer, och härmade sköterskan när hon sa strumpa "Mmmpa" lät det ungefär.
Hon har varit otroligt mammig och känslig i några dagar nu, det har kännts ungefär som att hon skulle vilja krypa in i mig om det hade gått. Det är svårt sånna dagar att få tiden att räcka till annat än till barnen..
Allt är iordninggjort i Stellas blivande rum nu så det är bara att tapetsera den ena väggen och det gör vi nog till helgen. Så himla bra kommer det att bli! Jag vill också bo i det rummet :)

Hade två till tapeter att lägga upp men det ville inte blogg.se






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0