Lycka i allt elende! :)

Nu har det var sjukstuga här i en vecka prick, det började med Neo, sen till Stella som för övrigt fortfarande är sjuk, jag hade turen att bli smittad också och jag har väl då aldrig varit så deckad av en förkylning och feber någon gång så jag förstår mycket väl varför Stella är så slö. Igårkväll runt 22 hostade hon tills hon kräktes igen så det blev till att duscha, stackars liten! Undrar väl varför vi sliter upp henne och stoppar henne i duschen mitt i natta.
Men så till någonting roligt, jag klarade tentan, läkemedelsräkningen. Big deal kanske ni tänker, men för mig är det stort, jag blir nästan skakis bara av att tänka på matte, och alla sena kvällar och plugg medans Stella sovit middag gav resultat och tillslut så lossnade det och jag förstod, det ni! Ha ha det trodde jag faktiskt inte! :) Nu har jag tentat av två delar av en kurs som går i slutet på denna termin, och även om det varit kämpigt att plugga med två barn hemma och lite sömn så lönar det sig ju i slutändan! Nu blir vi lediga i slutet på terminen också!
Stella skall börja skolas in hos dagmamman till veckan, hon kommer behöva gå där några dagar under 6 veckor sen blir ja ju ledig igen! Allt för barnen! :)
Sedan får dom sommarlov, och hoppas på att dom inte behöver vara där så mycket innan J får semester! Jag börjar jobba midsommarveckan och jobbar fram till Augusti, på akutmottagningen! Jag ser väldigt mycket fram emot det, och det känns inte alls jobbigt att behöva jobba på sommaren tycker jag :)

Jonas åkte upp med Stella till HC igår eftersom hon haft hög feber så länge och vi tyckte det verkade som hon hade ont åt öronen, men allt såg bra ut. Doktorn hade tyckt hon var så stadig att gå för att vara så liten :) Och det har hon verkligen blivit på några dagar här bara, nu springer hon fram :)
Hon förstår väldigt mycket nu också, om man säger åt henne att stänga dörren eller kasta nått i papperskorgen så gör hon det :)
Ha ha hon visar tendenser till att vara lika ordningssam som Neo också, hon är noga med att lägga ifrån sig saker fint innan hon fortsätter med nästa grej, även om hon kan få det att se ut som det gått en tromb genom huset på en sekund, men det hör väl åldern till antar jag... Undrar just var hon fått detta beteende från?


Kommentarer
Postat av: Frida

Usch, stackars er som vart sjuka så länge nu! :( Härligt med tentan!!

Hehe 14-15 kg gick jag upp :) Sen gick jag ner till 62 ungefär väldigt fort. Efter dagen med magsjuka stod vågen på under 60 och efter det har den stannat där :)

2011-03-18 @ 20:23:04
URL: http://fofroridoda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0